Slavnostně bylo nové obchodní centrum Aupark otevřeno na konci minulého pracovního týdne. Hned na počátku se však provozovatelé centra musejí potýkat s menšími technickými „šotky." Zařízení zabezpečující ochranu proti případnému požáru se o víkendu několikrát spustilo falešně a překvapilo tak nejednoho z nakupujících.
Podle vyjádření zástupců Auparku se jednalo i o nedostatečně proškolení některých zaměstnanců. Vedení firmy nápravu řeší.
Poplach nepoplach?! Nakupovalo se zvesela dál
Hned po otevření nového obchodního centra Aupark došlo k nezvyklým událostem. V průběhu víkendu bezpečnostní čidla varující před možným požárem, falešně vyhlásila poplach.
Přestože měl být první víkend testem především dopravy u Auparku, v centru pozornosti se obchodní dům ocitl i právě kvůli planým alarmům. „Víkendové poplachy způsobilo nedostatečné proškolení personálu o zacházení s bezpečnostními systémy ze strany některých obchodních partnerů. S nájemci proto už od víkendu řešíme, aby všechny zaměstnance důkladně proškolili," uvedl za Aupark Vojtěch Meravý.
Podle vedení firmy, která Aupark postavila, se však jedná i o důkaz přísných bezpečnostních opatření, která by měla v novém centru chránit zákazníky v případě mimořádných situací.
Požár? Obchoduje se
I když požární poplach byl planý, zarážející byl především fakt, že lidé, kteří byli omámeni „nákupní horečkou" varování ve valné většině přehlíželi a ignorovali.
„Většina zákazníků hlášení ignorovala, taneční vystoupení pro děti v přízemí dál vesele probíhalo, a těch pár lidí, kteří brali hlášení vážně, se marně a zoufale tlačilo u jezdících schodů," okomentoval dění jeden z přítomných na internetové sociální síti.
První dny od otevření centra nebyly jen testem kapacity nedaleké křižovatky, ale i chování zákazníků.