VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tuhá zima a oblevy silnicím neprospěly

Královéhradecko - Tuhá zima se silnými mrazy a občasnými oblevami se citelně podepsala na stavu silnic. Úseků, v nichž se řidiči zoufale vyhýbají dírám ve vozovce, opět přibylo.

8.2.2017
SDÍLEJ:

Výmoly na silnici. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Libor Plíhal

„Problémy jsou snad všude," hodnotí současný stav komunikací na Jičínsku Jaroslav Čipera ze Správy a údržby silnic. V pondělí silničáři vyrazili na první opravy výtluků. Začali v Jičíně, včera „látali" díry směrem na Valdice. Doslova v žalostném stavu je úsek ze Železnice přes Soběraz na Radim, z Kopidlna na Nový Bydžov nebo ze Staré Paky na Roškopov. „Výmoly nyní opravujeme studenou balenou směsí, která sice dočasně pomůže, ale je velmi drahá," krčí rameny nad drahou a ne vždy účinnou variantou Jaroslav Čipera.

Vzápětí dodává, že na jaře budou silničáři většinu z opravených výtluků zřejmě spravovat znovu.

Nejhorší je led a výkyvy teplot

„Problém máme i v Sedličkách, kde se budovala kanalizace a dočasně vyspravené místo je nebezpečné. Zatím jsme ho vyznačili značkami, musí se s tím něco udělat," konstatuje správce silnic. Za díry v komunikacích prý může problematická zima s výkyvy teplot, sůl a voda, které se dostaly do trhlin, a mráz pak asfalt narušil.

„Nestihneme opravit ihned všechno, proto budeme rádi, když nás budou lidé o větších problémech informovat a my se je budeme snažit odstranit," vybízí Čipera veřejnost ke spolupráci. Se stížnostmi se můžete obrátit na SÚS Jičín.

Katastrofální stav silnic nižších tříd

Silnice na Trutnovsku jsou věčným problémem podkrkonošských řidičů. Vystaráno mají snad jen v okolí Vrchlabí, kam díky příjezdům do průmyslové zóny krajský úřad pumpuje už řadu let nemalé finanční prostředky.

Katastrofální je naopak situace na silnicích nižších tříd na Úpicku a Královédvorsku. A nejen na nich. Také páteřní silnice z Náchoda na Trutnov dostala v loňském roce pořádně zabrat kvůli objízdné trase. Stovky kamionů se podepsaly na stavu komunikace například v Úpici. Silnice 1. třídy v Palackého ulici také v kombinaci s letošními mrazy popraskala a na komunikaci se vytvořily asfaltové retardéry.

Ve vesnicích jako na tankodromu

Dlouhodobou nespokojenost se stavem komunikace hlásí také občané z Libňatova a Maršova u Úpice. Ti v lednu oslovili nové vedení Královéhradeckého kraje. Silnice 3. třídy, která obcemi vede, je v dezolátním stavu. Počet výmolů a děr po zimě znovu vzrostl.

Obdobná je situace také v Kohoutově. Místní silnice byla naposledy rekonstruována v 80. letech minulého století, podle starosty navíc nepříliš odborně.

„Po mnoha jednáních s krajským úřadem bych situaci v naší obci shrnul slovy jednoho našeho občana: Nejdřív máme díry, pak nám to tu vyspraví a zase hopsáme po hrbolech. Tyhle záplaty, co u nás silničáři předvádějí, to nikam nevede," postěžoval si před časem starosta Kohoutova Ladislav Grega.
Žalostný je ale i stav silnice z Trutnova na Žacléř. Zde je přitom již připravená projektová dokumentace.

Největší díry pomalu mizí, ale je jich moc

Silničáře na Náchodsku letošní zima nenechá ani na chvíli odpočinout. Sotva trochu polevil mráz a slezl sníh, vyjíždějí k opravám výtluků. „V pondělí se dávala do pořádku silnice v úseku Krčín – Spy. Byla na ní i jedna velká a poměrně nebezpečná díra. Tam už je to v mezích možností opravené," informovala Jana Kylarová z náchodského střediska Správy a údržby silnic.

Poté přišel na řadu úsek z Nahořan směrem na Slavoňov, Blažkov a Rzy. Tam bylo děr nespočet. "Právě je opravují dvě party silničářů, každá z jedné strany. Je toho tolik, že by to jedna parta nezvládla," dodala včera dopoledne Jana Kylarová. K opravám jsou třeba doslova tuny materiálu.

Záplaty nevydrží navždy

„Používá se obalovaná směs za studena. Nanese se do výtluků, které je třeba nejprve vyčistit. Materiál se pak zhutní vibrační deskou, kterou se "skáče" po opraveném výtluku. Tím se směs zamačká a srovná s okolním povrchem," popsala práci silničářů Kylarová. Pečlivé upěchování je důležité, aby se směs nedostávala ven, například při následném provozu.

„Mělo by to nějakou dobu vydržet, ale provoz je velký a nákladní vozidla jsou velkou zátěží. Na opravovaná místa samozřejmě působí i počasí. Časem se to bude muset zase obnovit," vysvětlila. Opravy silnic v okolí Náchoda začaly už před dvěma týdny, kdy ojedinělé výtluky hlásil do závad inspektor silniční sítě. Vyjíždělo se tedy jen k mimořádným opravám. Nyní, když jsou škody větší a viditelnější, jezdí silničáři do terénu mnohem častěji.

Na těchto silnicích buďte obzvlášť ostražití
Jičínsko
Železnice – Radim (přes Soběraz), Kopidlno – Nový Bydžov,
Stará Paka – Roškopov, Sedličky

Trutnovsko
páteřní silnice z Náchoda na Trutnov, silnice nižších tříd na Úpicku a Královédvorsku, komunikace v Libňatově, Maršově u Úpice, Kohoutově, silnice Trutnov – Žacléř

Náchodsko
Silnice Nahořany – Slavoňov – Blažkov – Rzy

Autor: Redakce

8.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stavba dálnice. Ilustrační foto.

Počet aut nutí města i stát stavět

Jiří Hlavatý a Andrej Babiš

Jiří Hlavatý se vzdal poslaneckého mandátu

Listopadová noc pod hvězdami: chladno a sychravo

Trutnov /FOTO/ - Spát pod širákem ve spacáku na karimatce nebo se jen přikrýt papírovými krabicemi v sychravém počasí není nic moc. Přesto se v noci na pátek někteří lidé vžili do role bezdomovců.

Vrahovi mladé ženy hrozí osmnáct let vězení

Dvůr Králové - Až osmnáctiletý trest odnětí svobody hrozí pachateli čtvrteční násilné smrti mladé ženy ve Dvoře Králové. Policie po nasazení složek ze čtyř okresů pravděpodobného pachatele okamžitě vypátrala. Několik minut poté, co vyběhl z místa činu, ho zadržela v centru města.

Stezka krkonošskými korunami je návštěvnický hit, otevírá i v zimě

Janské Lázně - Přes 230 tisíc lidí navštívilo během prvních čtyř měsíců Stezku korunami stromů Krkonoše. Otevřeno má každý den i v zimních měsících, s jedinou výjimkou 24. prosince.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT