Nechráněné či nepřehledné. Takové většinou jsou nebezpečné železniční přejezdy, na kterých umírají lidé. Nutno podotknout, že vina většinou neleží na přejezdech samotných, ale na řidičích. Ani sebelepší zabezpečení totiž nezabrání nehodě, když šofér nerespektuje značky a upozornění. Přesto jsou místa, která by si podle řidičů i starostů závory zasloužila.

Na Královéhradecku je hned několik nechráněných železničních přejezdů, na kterých se umíralo. Například v Třebechovicích pod Orebem se nachází rovnou tři takové. Brzy by však měly být opatřeny závorami. „Jsem rád, že se podařilo s investorem - Správou železniční dopravní cesty - vyjednat instalaci závor," uvedl starosta města Jiří Němec.

Přípravné práce začaly již na podzim, šraňky by se pak na přejezdech měly objevit letos na jaře. Lepšího zabezpečení se má nejspíš dočkat i přejezd v Rokytnici v Orlických horách na Rychnovsku. Poslední smrtelná nehoda se tu stala téměř před rokem.

Mezi nebezpečné přejezdy na Trutnovsku patří ten v Prosečném. Je sice opatřen světelnou signalizací, ale došlo na něm již k několika dopravním nehodám. V létě roku 2015 řidič minibusu, který jel naštěstí ve voze sám, přehlédl vzhledem k oslnění sluncem blikající červenou a vjel na koleje, kde ho smetl vlak. Tlačil ho před sebou až k zastávce. Řidič vyvázl s lehkým zraněním. Nebyla to však první nehoda na tomto přejezdu. Před lety například vjel ve stejném místě na trať řidič Superbu, kterého také vlak tlačil před sebou, a muž skončil v nemocnici. Příčinou nehod na tomto přejezdu je nepozornost řidičů.

V roce 2015 došlo na Trutnovsku k další dopravní nehodě na železničním přejezdu, a to v Mladých Bukách. Tam však vjel na přejezd řidič dodávky zcela nelogicky v momentě, kdy se už vlaková souprava blížila k zastávce. Vlak auto zdemoloval, ale jeho pasažéři vyvázli jen se zraněními. Ve vlaku cestovalo třicet lidí, kterým se nestalo nic.

Na začátku července loňského roku vjelo osobní auto na železniční přejezd trati z Jaroměře do České Skalice a srazilo se s rychlíkem. Při nehodě zahynul devětačtyřicetiletý řidič a jeho o rok mladší spolujezdkyně.

Podle policie se nehoda stala v době, kdy byla výstražná signalizace v chodu. „Vlak, který v tomto úseku jezdí rychlostí kolem 70 kilometrů v hodině, tlačil auto před sebou ještě zhruba 200 metrů," sdělila policejní mluvčí Ivana Ježková. Nebezpečné jsou i přejezdy Rychnovek-Jaroměř a Železniční přejezd v Jaroměři směr Dvůr Králové nad Labem. Na Jičínsku v posledních letech došlo k několika srážkám na přejezdu u Libošovic, který také není opatřen závorami.