„Stavba proběhla hladce, neregistrovali jsme žádné větší problémy," konstatoval Jan Růžička, ředitel Krajské správy silnic Libereckého kraje. Právě Liberecký kraj je majitelem mostu a byl tudíž investorem stavby. „Most vypadá velice podobně jako starý, významně se ale rozšířily chodníky – o tři čtvrtě metru," doplnil Jan Růžička.

„Jsme rádi, že most stojí. Starý byl již několik let ve vážném technickém stavu," sdělil František Lufinka, starosta Železného Brodu.

Novému mostu popřál dlouhou životnost i hejtman Libereckého kraje Martin Půta. „Aby sloužil tři čtvrtě století jako ten předchozí."
Původní most postavili v době 2. světové války, kdy nahradil tehdy již nevyhovující úzkou železnou konstrukci.

V uplynulých letech se kvůli několika povodním a tlaku ledu dostal do v podstatě havarijního stavu, o opravě se hovořilo nejméně již od roku 2012. Práce začaly v březnu, most se kvůli nim zavřel pro motoristy i pěší. K cestě přes vodu sloužila od té doby provizorní lávka, kde dopravu řídily kyvadlově semafory.

Hlavně v ranní a odpolední špičce se na ní ale často tvořily kolony. Uzavírka změnila i jízdní řády autobusů. „Zásadní problémy v dopravě ve městě to nezpůsobilo, pomohlo nám odklonění nákladní dopravy," řekl starosta František Lufinka.