Pokutu letos na jaře zrušil Krajský soud v Brně, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale podal kasační stížnost.

Krajský soud tvrdil, že závěry, které ÚOHS v případu učinil, nemají oporu ve správním spisu. „Úřad se závěry obsaženými v rozsudku Krajského soudu nesouhlasí," řekl bez bližších podrobností mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Turnov údajně porušil zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. Hodnoticí komise prý poskytla čtyřem uchazečům – SaM silnice a mosty, COLAS CZ, Pražské silniční a vodohospodářské stavby a Metrostav – dodatečnou lhůtu deseti pracovních dnů k předložení odpovídající bankovní záruky. V případě dalšího uchazeče, kterým byla BAK stavební společnost, však postupovala jinak. Hodnoticí komise tím, že nevyřadila nabídky uchazečů, kteří nesplňovali požadavky zadavatele ve vztahu k bankovní záruce, porušila podle antimonopolního úřadu zákon.

Krajský soud v Brně rozhodnutí ÚOHS zrušil mimo jiné proto, že ke správnému posouzení sporné otázky neměl k dispozici všechny podklady.

Dvě etapy

Výstavbu dopravního uzlu, který by zajistil propojení železniční a autobusové dopravy, připravovali v Turnově od roku 2004. Projekt byl rozdělen do dvou etap. První zahrnuje výstavbu autobusového nádraží v sousedství železničního, výstavbu sítí a komunikací včetně vjezdů do Nádražní ulice. Realizace projektu včetně výkupu pozemků přijde na bezmála 100 milionů. Druhá etapa, jež zahrnuje rekonstrukci nádraží ČD, má přijít na dalších zhruba 50 milionů korun.