Stres, který je významným spouštěčem bolesti, můžeme cítit nejen v případě, kdy kvůli bolestem musíme požádat o volno, ale i po návratu zpět do práce, kde se během naší absence nakupily úkoly. Důležité jsou vztahy na pracovišti, které mohou negativně působit. Kvalifikovaný vedoucí by však měl umět tyto potíže řešit.

Je třeba být motivován, pracovat i sám na sobě. Důležité je upravit ergonomicky pracovní prostor a dbát na správné držení těla, správnou intenzitu světla a dostatečnou vzdálenost počítačového monitoru.

Měli bychom se naučit minimalizovat stres, rozvrhnout si povinnosti a nezapomínat na pravidelné přestávky, změnu polohy, malé protažení a dostatek tekutin.

Důležitý je pocit životního optimismu. Snažte se vypořádat se strachem, obavami a zhoršenou náladou, které někdy patří k bolestem hlavy. Odvádějte efektivně pozornost od bolesti, buďte aktivní při léčbě, spolupracujte se svým lékařem - specialistou (nebo celým týmem) na bolesti hlavy.

Pryč s mýty o bolesti – jako například bolest patří k životu, ženy bolesti vždy vydrží, muži nikdy nebrečí pro bolesti. Pokud máte bolesti hlavy, je vždy nutná specializovaná léčba.

Žijte naplno i s bolestí, ale buďte k sobě vždy realističtí. Braňte se samotě, komunikujte. Komunikace snižuje úzkost. Stanovte si životní priority.

Pište si deník, užívejte jen realistické cíle. Co mohu i s bolestí hlavy aktuálně zvládnout? Kolik úkolů zvládnu navíc?

Odměňujte se za boj s bolestí - odměňujte se za každý zvládnutý krok.

Spánkový režim – dodržujte vaše potřeby a přizpůsobte jim své okolí, pokud to je možné.

Naučte se relaxovat. Existují metody pasivní i aktivní svalové relaxace, která vám umožní kontrolu nad svým tělem, tenzí a bolestí. Lépe se soustředíte, lépe usnete, dokážete se lépe uvolnit.

Naučte se zvládat nepohodu a problémy spojené s bolestí efektivní metodou řešení problémů.