Továrna ve Vrchlabí se zaměřuje na produkci převodovek, letos překoná milník 3 milionů vyrobených kusů. Podle informací odborářů škodovky by mohl být v krkonošském závodě prostor na výrobu dalšího produktu.

Jde o výrobu elektromotorů nebo převodovek pro hybridní automobily, které v příštích letech budou v době expanze elektrifikovaných automobilů klíčovými produkty. Nabídka aut s elektrickým pohonem se bude rozšiřovat i v koncernu Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí. Vedení škodovky se zatím nechtělo k situaci blíže vyjadřovat.“Budoucí výrobní program nebudeme komentovat,“ sdělila Deníku Martina Gillichová ze společnosti Škoda Auto.

Získání nové převodovky by bylo pro Škodovku podle odborářů velice prestižní. Jde totiž o sofistikované zařízení, které si vyžaduje náročnou a čistou výrobu. Převodovka pro hybridní vozy v sobě kombinuje automatickou převodovku, trojitou spojku a elektromotor. To představuje nové procesy, jako například výrobu rotoru, vinutí či hydraulické části.

Evropská Továrna roku

Závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí slaví letos 155. výročí svého založení v roce 1864. Od roku 1946 tu česká automobilka nejprve vyráběla automobily. V roce 2012 společnost přebudovala během 18 měsíců závod na výrobu vozů ve vysoce moderní továrnu na výrobu komponentů. Vznikla nová tovární hala a stávající výrobní haly byly výrazně modernizovány.

Dnes je Vrchlabí jedním z nejmodernějších výrobních závodů v koncernu Volkswagen. V roce 2015 byl závod ve Vrchlabí za rychlou přípravu na výrobu a dynamický rozvoj oceněn titulem evropská Továrna roku. Zaměstnancům například se zakládáním pístů řazení pomáhá kooperující robot – ve výrobě převodovek jde o citlivou činnost. Takzvaný manipulační robot zásobuje díly desítky strojů a dopravuje prázdné obaly zpět do skladu.

V minulém roce zaměstnanci vyrobili více než 538 700 převodovek typu DQ 200. Osmatřicet procent převodovek najde využití ve vozech značky Škoda, 62 procent se montuje do vozů jiných značek koncernu Volkswagen. Více než polovinu všech vyrobených převodovek dodává společnost Škoda Auto do Německa, dalšími odběrateli jsou mimo jiné závody v Indii, Polsku, Rusku, Španělsku, Jihoafrické republice a v Maďarsku.