Odstartoval v neděli na jihovýchodě Nizozemska u města Maastricht. Trasa vede přes Německo, Českou republiku až do Rakouska. Tam by měl závod ve čtvrtek skončit. Zhruba 60 posádek ze sedmi zemí musí zvládnout 2500 kilometrů, jede se za normálního provozu. Řidiči musí dodržovat silniční pravidla a na trase mají takzvané soutěže pravidelnosti. To znamená, že vytyčený úsek musí projet v přesně stanoveném čase. „Každá vteřina nahoru či dolů znamená trestné body," vysvětlil předseda Klubu historických vozidel v Mladé Boleslavi Ladislav Pakosta. Posádky vyjely včera z Liberce. První soutěž pravidelnosti je čekala v Českém ráji, trasa vedla z Turnova po vedlejších silnicích na Hrubou skálu. Měřené úseky měli účastníci závodu také například v Deštném a Rokytnici v Orlických horách. Etapa končila v Olomouci. Ve startovním poli jsou podle Pakosty hlavně automobily ze 70. a 80. let. „Jsou tam vozy všech značek, bavoráky, porsche, saaby," popsal. Letos nejede žádná česká posádka. „Není to levná záležitost. Jen startovné je 8500 eur, tedy 230.000 korun," uzavřel Ladislav Pakosta.

Zdroj: Youtube

(čtk, njt)