„Důvodů ke zrušení zakázky je dost, jeden uchazeč už soutěž napadl. Konkurenční výhodu v ní totiž mají stávající dopravci," připomněl na zastupitelstvu Půta.

Sám navrhoval soutěž zadat znovu poté, co by se projednala se všemi obcemi. Koalice ovšem jeho scénář zamítla. Bod, v němž se o zrušení mělo hlasovat, se dokonce ani nedostal na program jednání. Když se o jeho zařazení hlasovalo, neprošel.

„Tradiční postup krajské koalice," utrousil chvíli poté Půta. Sociální demokraté ústy svého radního pro dopravu Martina Seppa tendr hájili jako záměrně tvrdý proto, aby vyhrál silný a kvalitní dopravce a nebude ohrožen chod veřejné dopravy.

O zakázce na regionální autobusovou dopravu Deník již v minulosti několikrát informoval. Je rozdělena na 3 části (Liberecko, Českolipsko a Semilsko-Jablonecko).

Uchazeči musejí splnit řadu kritérií, jejich vozy například nesmějí být starší 12 let a jejich průměrné stáří nesmí překročit 6 let. Je zde i požadavek na bezbariérovost a bezpečnostní pásy. Opozice tendr od začátku kritizuje jako ušitý na míru jedné firmě, což dokládali některými tvrdými podmínkami, které menší dopravci nemohou splnit.