Odborníci tak prošli úseky, kterými by měly vést náhradní vozovky pro případ neprůjezdné ulice Nádražní a 5. května, na místě posoudili vhodnost navržených koridorů pro plánovanou R-35, technický stav stávajících městských autobusových zastávek a podmínky pro zřízení nových. Překontrolovali i budování přístupové komunikace v Mašově.

Předseda František Zikuda totiž na dubnové schůzi městských zastupitelů pozastavil část jejich rozhodnutí do chvíle, než tyto podklady projedná jeho komise. „Jsem toho názoru, že některá navržená místa je lépe před jednáním v klidu projít, než dělat ukvapená rozhodnutí nad sebelepšími plány na papíře. V terénu nás mohou napadnout i jiné varianty, které se často nad plány nevybaví," vysvětlil zastupitelům Zikuda.

Ten ze zkušenosti ví, že chyby se pak špatně napravují a hlavně těžko vysvětlují lidem. Zastupitelé totiž mají na konci června rozhodovat o dalších změnách územního plánu města a tzv. územní rezervy pro zamýšlené stavby, které jsou podmínkou jejich budoucí realizace. „Je jednodušší mít v území schválenou rezervu a pak ji případně zrušit, než dodatečně prosazovat jinou," připomněl členům komise starosta Tomáš Hocke. Podle něj by bylo ideální mít vypracovanou ucelenou studii dopravy v městě, ale ta se zatím stala kvůli jeho poloze a současné výstavbě tvrdým oříškem pro všechny dosud oslovené projekční kanceláře.

Radní Zikuda poděkoval generálnímu řediteli Bus Line Tomáši Roubičkovi za poskytnutý autobus a členům komise připomenul, že o podobné inspekční cestě uvažuje v měsíci říjnu.

(gr)