Vedení radnice přitom spolupracuje jak s odborníky, tak se širokou veřejností. Naposledy se taková schůzka uskutečnila minulý měsíc.
„Zatím jsme uspořádali dvě schůzky na téma rozvoje cyklistické dopravy ve městě a letní sčítání cyklistů. Velmi zajímavá byla prezentace konkrétních opatření, vedoucích ke zlepšení současné situace," informoval Jan Sedláček, vedoucí odboru dopravy.
Odborníci tu představili například řešení cyklistické dopravy na Benešově nábřeží formou cyklistického pruhu ve vozovce. „Velmi diskutovaný a pro město důležitý se stal variantní návrh zprůjezdnění Eklovy ulice pro cyklisty, stejně jako podmínky zprůjezdnění jednosměrných komunikací v centru města pro cyklisty v obou směrech," doplnil Sedláček. Eklova ulice a Benešovo nábřeží patří podle loňského sčítání mezi nejfrekventovanější cyklo komunikace ve městě.
Cyklisté už mohou jezdit v obou směrech v Havlíčkově ulici, která je pro motorová vozidla jednosměrná.
Nápady, která tu zazněly, nejsou pouhou teorií. „Zaměřili jsme se především na řešení levná, účinná a rychle realizovatelná. A zároveň řešení, která se dlouhodobě osvědčují v našich i zahraničních cyklisticky více rozvinutých městech. Není cílem vytvořit nereálnou studii, která skončí v šuplíku s konstatováním, že na výstavbu dlouhou dobu nebudou peníze. Všechny prezentované návrhy byly již předem odsouhlaseny správcem komunikace a dopravní policií, proto věřím, že se podaří letos několik úseků vybudovat," shrnul více než půlroční práci zpracovatel studie Zbyněk Sperat.
Město se také zapojilo do příprav na pokračování cyklostezky podél Labe, která má vést až do Krkonoš. Zatím skončila v nedalekém Kuksu. Její využití ukázalo, že o podobný způsob přepravy je v regionu zájem. Na financování Labské cyklostezky by se měla podílet města, obce i krajský úřad.