Předpokládaná cena stavby 21 kilometrů nové dálnice je 13 miliard Kč bez DPH. Jedná se o největší zakázku na výstavbu dálnice, kterou kdy ŘSD vypsalo. Poláci chtějí otevřít úsek u hranic ještě v letošním roce, na české straně u Trutnova začal archeologický výzkum.

Prodloužení termínu tendru si vyžádaly žádosti uchazečů o vysvětlení nebo změny a doplnění projektové dokumentace. "Lhůty pro podání nabídek se u veřejných zakázek posunují s ohledem na zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v souvislosti s dotazy uchazečů," konstatoval mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Na trase budoucí dálnice D11 v Královci začaly v březnu 2023 zemní práce pro archeologický výzkum.
Komplikace na D11 u Trutnova. Ministerstvo přerušilo stavební řízení

ŘSD vypsalo výběrové řízení na zhotovitele stavby 19. prosince 2022. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 17. březen 2023. Kvůli opakovaným dotazům uchazečů byl ale termín opakovaně prodloužen, aktuálně do 10. července.

Na trase dálnice z Trutnova do Královce začal archeologický výzkum, za který ŘSD zaplatí 363,8 milionu Kč bez DPH. "Záchranný archeologický výzkum již začal v celé délce trasy dálnice. V místech, kde se předpokládá zvýšený počet nálezů, se zkoumá celá šířka prostoru budoucí dálnice. Tam, kde je předpoklad menších nálezů, probíhá výzkum pouze formou rýhování," uvedl mluvčí ŘSD.

Poláci mají dálniční úsek u hranic připravený, na české straně v Královci začaly zemní práce pro archeologický výzkum.
VIDEO: První kopnutí na D11 u Trutnova. Na budoucí trasu dálnice najely bagry

Polské ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) před dvěma týdny oznámilo, že úsek Kamienna Góra - hranice s Českem plánuje otevřít ve druhé polovině letošního roku. Příští rok bude zkompletovaná autostráda, která povede od českých hranic přes celé Polsko až k Baltskému moři.

Stavba 15,3 kilometru dlouhé trasy Kamienna Góra - Lubawka je ve finiši, zbývá dokončit poslední desetinu prací. Na jejím budování pracovalo v dubnu 279 dělníků a 125 stavebních strojů. Polská rychlostní silnice S3, která má parametry dálnice, se má na hranicích spojit s českou dálnicí D11.

Tento týden začala úplná uzavírka silnice z Bernartic do Královce.
Řidiče na Trutnovsku čekají i letos dopravní uzavírky. Kde všude budou?

V polovině roku 2024 pak Poláci spustí navazující šestnáctikilometrový úsek Bolków - Kamienna Góra se dvěma tunely. Jeden z tunelů bude dlouhý zhruba 2300 metrů a stane se nejdelším v Polsku. Polská S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.

V roce 2024 počítá polské ředitelství silnic a dálnic i s dokončením 33 km dlouhého úseku S3 u města Świnoujście na severu země. "Poté si budou moct řidiči projet celou 520 kilometrů dlouhou trasu od Baltského moře až k hranicím s Českou republikou," uvedlo v oficiální zprávě polské ředitelství silnic a dálnic.

Polské ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že úsek Kamienna Góra - hranice s Českem plánuje otevřít ve druhé polovině letošního roku.
Úsek u českých hranic otevřeme letos, tvrdí Poláci. Za rok až k Baltskému moři