Mapka trasy D11 Jaroměř - Trutnov.Mapka trasy D11 Jaroměř - Trutnov.Zdroj: ŘSD

Dálnice bude dlouhá 19,63 kilometru a naváže na úsek Hradec Králové - Jaroměř, který bude otevřený letos 17. prosince. Ředitelství silnic a dálnic ji plánuje postavit v letech 2024 až 2027, takřka souběžně s výstavbou závěrečného úseku D11 k polským hranicím z Trutnova do Královce. Ta by se měla začít stavět za dva roky. "Po dlouhých desetiletích nabývá stavba dálnice konečně konkrétních a reálných podob, a tak se snad skutečné výstavby opravdu dočkáme," řekl starosta Dvora Králové nad Labem Jan Jarolím (ANO).

Doprava v Kocbeřích na hlavním tahu z Trutnova do Hradce Králové.
Kocbeře, Choustníkovo Hradiště a Hajnice podaly námitky kvůli dálnici D11

"Žádost o vydání územního rozhodnutí byla podána na začátku září 2018, nicméně stavební úřad toto územní řízení opakovaně přerušoval s výzvami k odstranění nedostatků podání. Územní řízení zahrnovalo kromě umístění stavby také povolení kácení dřevin," sdělila Deníku vedoucí stavebního úřadu ve Dvoře Králové nad Labem Andrea Březská.

Tunel Kamenný vrch vznikne u Výšinky v lese za motorestem. Levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý 756 metrů.
U Výšinky vyroste téměř kilometrový dálniční tunel

"Toto územní řízení je právně složité a časově náročné, s velkým počtem účastníků řízení. Navíc se jedná o značně rozsáhlou stavbu, která zasahuje na území tří obcí s rozšířenou působností, což představuje dohromady 16 katastrálních území," vysvětlila.

Tunel Kamenný vrch vznikne u Výšinky v lese za motorestem. Levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý 756 metrů.Tunel Kamenný vrch vznikne u Výšinky v lese za motorestem. Levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý 756 metrů.Zdroj: ŘSD

Stavba dálnice se bude týkat katastrálních území Brod nad Labem, Brusnice, Choustníkovo Hradiště, Dolní Vlčkovice, Dvůr Králové nad Labem, Hořenice, Horní Žďár, Kocbeře, Kyje u Hajnice, Slotov, Stanovice u Kuksu, Starý Rokytník, Střítež u Trutnova, Studenec u Trutnova, Záboří u Dvora Králové, Zboží u Dvora Králové.

Starostka Kocbeří Eva Rezková u leteckého snímku podkrkonošské vesnice, kde žije 520 obyvatel.
Starostka Kocbeří Rezková: Nikdy jsme nebyli proti tomu, aby se stavěla dálnice

"Komplikací územního řízení je zejména složitá legislativa ve vztahu k požadavkům na dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí a k požadavkům na předložení potřebných podkladů pro vydání územního rozhodnutí," dodala.

Stavební úřad obdržel námitky od osmi účastníků územního řízení. "Jejich vypořádání je součástí územního rozhodnutí," konstatovala Andrea Březská.

D11 se má v Královci napojit na polskou rychlostní silnici S3. Poláci jsou hodně napřed, asfaltují silnici v Lubawce na hranicících.
Problém kvůli D11 na Žacléřsku? ŘSD začíná vyvlastňovat pozemky

Na trase D11 z Jaroměře do Trutnova vybuduje Ředitelství silnic a dálnic tunel u Výšinky. Vznikne v lese, zhruba čtvrt kilometru za známým motorestem, v místě Kamenný vrch. Levý tubus bude dlouhý 780 metrů, pravý 756 metrů. Další mohutnou stavbou bude most přes údolí Labe v blízkosti barokního areálu v Kuksu, který bude dlouhý 700 metrů. Jeho výška bude začínat na 4,5 metrech a končit na 49,7 metrech. Pro srovnání: Nuselský most v Praze je dlouhý 485 metrů a vysoký 42,5 metru.

Na odpočívce Brusnice u Hajnice je navrženo 24 parkovacích stání pro osobní automobily, 2 stání pro ZTP, 4 stání pro autobusy, 3 stání pro karavany, osobní vozy s přívěsy a obytné vozy a 10 stání pro nákladní automobily. Součástí odpočívky budou toalety, infotabule, místa pro posezení a dětské hřiště.

Výstavba polské S3 v úseku Kamienna Góra - Lubawka.
Poláci už pokládají na rychlostní silnici S3 v Lubawce asfalt. Končí v polích

Stavba dálnice bude bude součástí mezinárodního dálkového tahu E67 Varšava - Wroclaw - Hradec Králové - Praha. "Tématu výstavby úseku 1108 budoucí dálnice D11 jsem v posledních letech věnoval poměrně velké penzum času. Absolvoval jsem jednání na úrovni generálního ředitele ŘSD i ředitele ŘSD v Hradci Králové nebo jednání s představiteli obcí, které jsou na trase budoucí dálnice. Tato jednání byla velmi konstruktivní a podstatnou měrou přispěla i k tomu, že právě úsek 1108 nabývá po dlouhých desetiletích konečně konkrétních a reálných podob, a tak se snad skutečné výstavby opravdu dočkáme," reagoval na vydání územního rozhodnutí starosta Dvora Králové nad Labem Jan Jarolím.

Starosta Dvora Králové nad Labem Jan Jarolím (na snímku druhý zleva).
Dvorský starosta Jarolím: O tom, na co tlačí Babiš, výstavbě bytů i nové petici