Povolení zatím není pravomocné. „Aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele, dokončuje se majetkoprávní příprava a realizuje se archeologický výzkum. Zahájení realizace stavby plánujeme ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku,“ uvedl Mátl.
Zahájení stavby dálnice brání neukončený tendr pro podávání nabídek stavebních firem, který se opakovaně prodlužuje, momentálně do 25. srpna. Lhůta se posouvá kvůli množství dotazů a připomínek stavebních firem k zadávací dokumentaci dálniční stavby. Ve hře je hodně, zakázka má předpokládanou hodnotu 13 miliard korun.
ŘSD vypsalo výběrové řízení na zhotovitele stavby 19. prosince 2022. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 17. březen 2023. „Nejedná se o malou stavbičku, ale obrovskou stavbu. My s ní samozřejmě počítáme. Projekt na dálnici D11 je obrovský. Součástí soupisu prací není deset položek, ale jsou to pomalu až statisíce položek prací, které vyplývají z projektu. Neudělat tam ani jednu chybičku je prakticky nemožné,“ řekl generální ředitel ŘSD.

„Uchazeči o zakázku zadávací dokumentaci čtou a snaží se případné nedostatky od projektantů vychytat v rámci výběrového řízení. Mají k dokumentaci dotazy a pokud chybu najdou, my ji opravujeme. Podle zákona o zadávání veřejných zakázek musíme prodloužit lhůtu pro podávání nabídek pokaždé, když změníme zadávací dokumentaci, i když by se jednalo o kubík zeminy,“ vysvětlil Mátl.
Na trase dálnice z Trutnova na hranici s Polskem vznikne 28 mostů, dva tunely, tři mimoúrovňové křižovatky, deset protihlukových stěn. ŘSD nejdříve vybuduje tříkilometrový úsek v Královci, který naváže na polskou čtyřproudovou rychlostní silnici S3. Poláci mají téměř hotovo, úsek Kamienna Góra - Lubawka dokončí už ve druhé polovině letošního roku.

V květnu příštího roku má být hotový poslední úsek Bolków - Kamienna Góra. Na něm Poláci budují v krajině tunel, který bude dlouhý 2,3 kilometru a stane se nejdelším v Polsku. V roce 2024 tak bude u našich severních sousedů zkompletovaná autostráda, která povede od českých hranic přes celé Polsko až k Baltskému moři. „Poté si budou moct řidiči projet celou 520 kilometrů dlouhou trasu od Baltského moře až k hranicím s Českou republikou,“ uvedlo polské ředitelství silnic a dálnic.
