Cílem projektu, který je součástí kampaně Evropa otevřená všem, škola otevřená všem, bylo seznámit děti zábavnou a hravou formou se všeobecnými znalostmi o Evropské unii. „Zároveň podpořil prosociální chování a rozvíjel toleranci a spolupráci dětí pomocí skupinové práce," sdělila učitelka Daniela Hoblová. Projekt vznikl díky podpoře Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Domu zahraničních služeb a Národní agentuře pro evropské vzdělávací programy.

Během týdne se děti seznamovaly s různými místy Evropy. Aby si nové vědomosti zapamatovaly, vytvořili jim učitelé zajímavé otázky. „Odkud přiletěla včelka Mája a odkud jsou kluci Bolek a Lolek? Kam za mořem či lyžováním? Kde si dát pravou pizzu a kde vyrábějí vynikající čokoládu? Za čím jezdíme do Holandska nebo Anglie?" přiblížila některé z nich Hoblová.

Odpovědi našly děti na mapě, v encyklopediích, na nástěnce ve škole, pomocí výukového programu na počítači. „Zhlédli jsme i několik cestopisných upoutávek. Stěžejní částí projektu byl dvouhodinový program na zahradě, kde se děti po skupinách vystřídaly na 7 stanovištích, zaměřených na jednotlivá evropská témata," vysvětlila Daniela Hoblová. Těmi byly kulturní památky, jídlo, sporty, literatura a pohádky, zajímavosti z různých zemí. „Jedno stanoviště připravili pracovníci Domu zahraničních služeb, kteří přijeli z Prahy," dodala Hoblová.

Přijeli z Trutnova

Této části projektu se zúčastnili i žáčci z 2. třídy ZŠ V Domcích z Trutnova a předškoláci místní mateřské školy.

„Po celý týden jsme ochutnávali jídla z různých zemí a děti doplňovaly, vybarvovaly a zjišťovaly informace ve svých cestovatelských deníčcích, které jim po společném pátečním zhodnocení zůstaly na památku," řekla Daniela Hoblová ze ZŠ logopedické v Choustníkově Hradišti. Jak doplnila, děti si akci užily a jak se ukázalo, také se už nyní v Evropě poměrně dobře vyznají. Akce tak splnila svůj účel.

Odpoledne, po akci pro děti, byl potom pro zájemce z řad učitelů připraven seminář o možnostech a významu celoživotního vzdělávání. Zájemci se totiž mohli zúčastnit dopoledne jako pozorovatelé nebo se mohli přímo zapojit do prací jednotlivých stanovišť.

„V dubnu byly vyhodnoceny přihlášky od 100 škol a my podpoříme 30 vítězných škol v pořádání akce," informovali pracovníci Domu zahraničních služeb.