Touto myšlenkou se nechali inspirovat organizátoři akce Hledá se obchod. Odstartovala začátkem března a těší se rostoucí popularitě. Tak o tom alespoň vypovídá stále větší počet špendlíků zapíchnutých do internetové mapy na adrese www.hledaseobchod.cz.

Projekt, za nímž stojí ČSOB, má dvě části. Tou první je výzva široké veřejnosti, aby se aktivně zapojila do řešení otázek každodenního života, mezi které jistě patří i dostupnost služeb. Vlastními tipy, tedy zapíchnutím virtuálního špendlíku, mohou dát lidé vědět, kde jim jaká služba či obchod chybí. Na účastníky čekají odměny.

Druhou úrovní jsou podněty podnikatelům. Těm, kteří by hlas veřejnosti vyslyšeli, a rozhodli se takový obchod či službu v daném místě rozjet, ČSOB rozhodnutí usnadní. Pro podnikatele je připravena analýza tržního potenciálu a zajímavá nabídka od partnerů akce.

Podpora firem

Zahrnuje zvýhodněné služby z oblasti výpočetní techniky, zařízení provozoven, vzdělávání a poradenství. Pokud zájemci využijí slevu od každého partnera alespoň jednou, ušetří více než 30 tisíc korun. První tři klienti ČSOB, kteří uzavřou smlouvu o akceptaci platebních karet v provozovně, jež vznikne v rámci projektu, vyhrají na rok automobil Škoda Fabia Combi od společnosti ČSOB Leasing. Projektu předcházel průzkum na téma dostupnosti obchodů a služeb. Vyplynulo z něj, že rozložení obchodů a provozoven služeb není zdaleka ideální. Nejméně jsou lidé spokojeni se zastoupením řemesel. Patříte k nim i vy?Máte příležitost zapíchnout svůj špendlík do mapy.

Pohledem redakce:

V menších městech je někdy rozhodně snazší hledat jehlu v kupce sena, než obchod se zbožím galanterním. A taky různé jiné prodejny aby člověk pomalinku hledal lupou. Z tohoto pohledu se tak zdá počin ČSOB jako vyplnění prázdného místa. A to nejenom toho, kde by pro lidi mohly vzniknout tolik potřebné a mnohdy až tak vzdálené služby. Vždyť kdo by o svém okolí měl vědět víc, než člověk, který denně nějakou tu službu potřebuje, ale nemůže ji nalézt. Je proto dobře, že ČSOB vychází těmto lidem vstříc. A snad tato snaha brzy povede k tomu, že lidé ve svém okolí navštíví nově otevřenou brusírnu nožů a boty, které si nechali odborně spravit u obuvníka, třeba protančí v tančírně.

Anketa: Jaký obchod či službu byste ve svém městě uvítali?

Jiří Novák, 66 let, pracující důchodce, Vrchlabí:

Jako fotograf postrádám ve Vrchlabí foto prodejnu, ne vše je vhodné kupovat na internetu. Ze služeb mi dlouhodobě chybí například odborné broušení nožů, nůžek a dalšího potřebného nářadí. Tak jako v mnoha dalších městech i ve Vrchlabí byla zrušena opravna obuvi.

Lenka Šálková, 40 let, prodavačka, Trutnov:

Lidé tady často hledají zděné toalety, ne každému vyhovují ekologické. Návštěvníci by uvítali také internetovou kavárnu. V centru chybí komerční sportovní vyžití pro mládež. Také tančírna pro dříve narozené. A ženy by potěšily cenově dostupné služby švadlen na opravy ošacení.

Martin Heřmanský, 26 let, technik, Dvůr Králové nad Labem:

Ve Dvoře Králové nad Labem bych si přál McDonalds, protože nejbližší je až v Hradci Králové, tedy pětatřicet kilometrů od nás. Myslím si, že by se zde našla spousta lidí, co by tento podnik uvítala. Má širokou nabídku produktů a dá se do něj zavítat třeba i na schůzku.

(jg, pv)