Řeč je o zákazu předjíždění v pátek odpoledne mezi 15. a 18. hodinou. Chystaný zákon autodopravcům od Nového roku zakáže jízdy právě v pátek odpoledne a k tomu po celé neděle. Řidiči by byli ochotni se podle svých slov smířit třeba s celovíkendovým zákazem jízd. Ale neberte nám pátek, volají.

Čím najednou ten veletoč o 180 stupňů?

„Jestliže je dneska taková poptávka po regulaci provozu nákladních aut, jaké jsme svědky, z těch možností, které jsou na stole, se tato stala méně škodlivou,“ uvedl Vladimír Bystrov, mluvčí obří jičínské společnosti CS Cargo, které mimo jiné patří i dřívější Autodoprava Šmidberský.

„Zákaz jezdit v pátek není řešením. V ten den se řidiči vrací zpět do firmy a domů. Kdyby měli někde čekat, museli by zase kvůli předpisům o povinném odpočinku nastoupit v pondělí později do práce. Nemluvě o tom, že odstavných ploch je u nás dost málo. Šofér by si tak musel rozmyslet, který z předpisů poruší,“ uvedl manažer přepravní firmy PAP Trutnov Daniel Švec. Vypočítal tak ve dvou větách hlavní argumenty dopravců.

Celoroční páteční zákaz kamionů by navíc nejspíš byl podle dostupných informací evropským unikátem. Zatímco premiér Topolánek není k návrhovanému „kompromisu“ dopravců úplně hluchý, dopravní experti ho považují za nepodařeného kočkopsa.
„To by bylo k ničemu, kamiony by na silnicích stejně zůstaly. Takový kompromis je k ničemu,“ uvedl šéf východočeského dopravního inspektorátu v Hradci Králové Karel Bušta.