V rámci Královéhradeckého a Libereckého kraje získaly dva úřady třetí pozice. Jde o Městský úřad v Trutnově a Městský úřad v Semilech.„Ocenění je pro nás důkazem, že trutnovský úřad funguje dobře a klientům poskytuje profesionální služby. Ovšem neustále je co zlepšovat," konstatoval trutnovský starosta Ivan Adamec

Celkem se do projektu zapojilo 190 úřadů z celé České republiky. Ministerstvo při hodnocení sledovalo čtyři desítky kritérií značících právě přívětivost úřadu. Důraz byl kladen zejména na využívání on-line služeb a webových stránek, transparentnost, komunikativnost a zvyšování komfortu pro občany přímo na úřadu.

Dvě bronzová ocenění za přívětivé úředníky„Ocenění za třetí nejpříznivější úřad v Královéhradeckém kraji patří především zaměstnancům, kteří se snaží poskytovat co nejkvalitnější služby," zdůraznil tajemník úřadu Jan Seidel.

„Rozhodně plánujeme naše služby i nadále zlepšovat. Nedávno jsme například zavedli možnost bezhotovostní platby kartou na pokladně. Nechceme, aby návštěva úřadu byla pro klienty nepříjemnou povinností. Snažíme se jim co nejvíce vycházet vstříc a svou agendu plnit rychle a spolehlivě," uzavřel tajemník Jan Seidel.

Také v Semilech panuje radost. „Při pohledu na statistiku musím říci, že nás těší, že právě Semily patří mezi města s nejpřívětivějšími úřady. Česká města se transparentnost stále ještě učí. Například podklady do zastupitelstva zveřejňuje pouhá třetina dotazovaných a já věřím, že těm ostatním bude právě naše město dobrým příkladem z praxe," konstatovala semilská starostka Lena Mlejnková.

„Na cestu maximálně otevřeného úřadu jsme se vydali již v roce 2006, kdy tehdejší starosta Jan Farský přišel s myšlenkou zveřejňování záznamů ze zastupitelstva, veškerých smluv a dalších důležitých dokumentů. My v této myšlence pokračujeme a snažíme se vyjít našim občanům vstříc ve všech směrech. Samozřejmostí je např. zveřejňování podkladů do zastupitelstva města, elektronická komunikace s občany, využívání krizových SMS a další," řekla Lena Mlejnková.

Hodnocená kritéria:

Využívání on-line služeb, webových stránek, transparentnost, prodlužování úředních hodin, informovanost, komunikaci s občany.