"V případě poruch bude počet pracovníků v terénu, na dispečinku a v call centrum ihned navýšen. V pohotovosti jsou také subdodavatelské firmy," sdělila mluvčí společnosti ČEZ Šárka Lapáčková Beránková.

Energetici přistoupili ke zrušení plánovaných prací s odstávkami elektřiny na pondělí 10. února a úterý 11. února z důvodu potřeby uvolnit maximum kapacit interních i externích pro likvidaci následků orkánu. Informace o aktuální situaci budou k dispozici na www.cezdistribuce.cz a www.bezstavy.cz.

Poruchy je možné nahlásit na bezplatnou kontaktní linku 800 850 860. "Registrované uživatele informujeme o poruše prostřednictvím SMS. Při kalamitním stavu v distribuční soustavě informujeme o poruchách na www.cezdistribuce.cz prostřednictvím médií a sociálních sítí. Během těchto plošných výpadků elektřiny nás kontaktujte v nezbytných případech, nebo pokud máte informace, které nám pomohou poruchy odstranit," upřesnila Šárka Lapáčková Beránková.

Jak se připravit na výpadky elektřiny? Sledovat web www.cezdistribuce.cz, dobít svůj mobilní telefon a powerbanku, připravit si přenosné svítilny a náhradní baterie, svíčky. Pokud vlastníte mobilní náhradní napájecí zdroj, zkontrolujte jeho stav. Dotankujte pohonné hmoty. V případě vícedenního výpadku elektřiny budete pravděpodobně muset řešit zdroj pitné vody (balená pitná voda, připojení napájecího zdroje k čerpadlu z vrtu), zdroj tepla (dřevo do krbových kamen, spacáky), na vaření campingový vařič či venkovní gril. Nezapomeňte na dostatečnou zásobu pravidelně užívaných léků.