„V pondělí 11. února se v datu sejdou číslice 112, a proto se právě tento den stal Evropským dnem tísňové linky 112. Číslo je v povědomí veřejnosti již dlouhé roky. Lidé jej znají prakticky po celém starém kontinentu, neboť v případě nouze se na ně lze dovolat ve všech státech Evropské unie,“ upozorňuje na unikátní službu tisková mluvčí královéhradeckých hasičů Martina Götzová.

Linka funguje nepřetržitě čtyřiadvacet hodin. Operátoři linky 112 řeší denně nelehké situace. Dostávají se do kontaktu s lidmi, kteří jsou v ohrožení života, kteří jsou zranění a bezmocní. Stěžejní oblastí práce operátorů je efektivní komunikace, při které musí umět projevit volajícím zájem a účast, stabilizovat jejich psychický stav a především od nich získat potřebné informace. Korektně ovšem musí operátoři odbavit také velké množství zneužívajících hovorů nebo takových hovorů, které nejsou prioritně určené pro linku 112.

Operátoři krajského operačního a informačního střediska HZS Královéhradeckého kraje v roce 2018 přijali 123 186 tísňových hovorů, což odpovídá průměrnému počtu 338 hovorů za den.V telefonním centru tísňového volání (TCTV) jsou tísňové hovory přijímány na linky 112 i 150 z území celého Královéhradeckého kraje, ale ve výjimečných případech také hovory z jiných krajů, popřípadě ze zahraničí.

Operátoři se při své práci setkávají i s kuriózními případy. „Pozdě večer v zimě mrzne. Pan M. jel z Horního Starého Města do Jaroměře na kole, ale netrefil a zabloudil. Kolo píchnul. Je na zastávce v obci Zaloňov a neví, jak se dostat domů,“ popisuje jeden z úsměvných hovorů Martina Götzová.