Úterý 25. ledna

„Když je člověku fyzicky dobře a může cvičit, je to prima. Neměl by se asi přemáhat. Někdy je těžké najít hranici mezi leností a únavou. To jen můj postřeh z tohoto týdne. Také jsem pochopila, že i malá chyba v dietě může všemu ublížit. Filip významně zvedl obočí, když jsem mu přinesla jídelníček: ´Všechno dobrý, ale co ten čtvrtek? Hanácký salát! Hermelín! I když byl syrový a bez ničeho. Víš, co je tam tuku? Pak tím zničíš několik dnů svého snažení!´ Chytal se trenér za hlavu.“

Čtvrtek 13. ledna:

Upřímně se přiznám, že první týden účasti v projektu Hubněte s Deníkem mi přinesl řadu smíšených pocitů. Definovala bych to: „jako na houpačce“. Jeden den nádherná euforie, další depka. Když člověk dlouhé roky nesportuje, je pro něj najednou každodenní fyzická aktivita velké novum, s kterým se musí vyrovnat nejen jeho tělo, ale i psychika. Celkově však výsledek mého týdenního působení v projektu hodnotím kladně. Na tréninkový program je potřeba si prostě zvyknout.

Co mi dělá radost? Určitě plavání v bazénu, které chci absolvovat třikrát až čtyřikrát týdně a které jsem dosud neprovozovala pravidelně. Věřím, že postupně získám i natolik slušnou kondici, abych mohla bez problémů absolvovat v Olympu „zahřívací procedury“ na strojích, které posilují kardiovaskulární systém. V tom se zatím cítím dost slabá. Filip se však snaží přizpůsobit trénink mým možnostem, věku i celkovému stavu. Zaujaly mne posilovací stroje a jsem též připravená nejen s trenérem, ale i sama doma cvičit posilování břišního svalstva a protáhnout si tělo. Co se týká stravy, s tím nemám až takový problém. Ráda jím zeleninu, jogurty, ryby i ovoce, nevadí mi vzít si třeba k obědu jen rýži s hráškem. Před časem jsem bez problémů absolvovala dělenou stravu. Horší je však vydržet a navíc dodržovat pravidlo – jíst často a málo.

Řadu věcí teď denně diskutuji s lidmi, kteří už zdravým způsobem života a sportem dlouho žijí a cítí se skvěle. S přáteli, známými i v rodině. Jsou totiž v pohodě a vytrvale mě motivují. Být v pohodě, cítit se zdravě a dobře, posílit zkrátka celkovou kondici, je i mým hlavním osobním cílem. Rozhodně větším, než to, jestli shodím pár kil. Pokud však i úbytek váhy s tím vším snažením nakonec přijde, budu samozřejmě ráda.