Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál má výrazně ulevit a zrychlit styk s úřady při zajišťování základních výpisů. Referenti jednotlivých pracovišť zájemcům poskytují výpisy z obchodního či živnostenského rejstříku, katastru nemovitostí a nově také z rejstříku trestů.
V Trutnově všechny služby zajišťují od začátku ledna pracovníci inforecepce.

„Zatím však lidé o projektu mají jen velmi chabé povědomí. Až se jejich počet zvýší, budeme muset vyřešit personální zajištění. Zřejmě však v rámci úřadu. Nepředpokládám, že bychom kvůli tomu přijímali nového zaměstnance,“ informoval tajemník městského úřadu Zdeněk Nýdrle. Za výpis z rejstříku trestů tu lidé zaplatí 50 korun. Údaje z katastru nemovitostí a obchodního rejstříku stojí 100 korun za první a 50 korun za každou další stranu. Výpis z živnostenského rejstříku přijde na 15 korun.

Také Městský úřad ve Svobodě nad Úpou už výhody systému Czech POINT plně uplatňuje v praxi. „Občané se zaměřují zatím hlavně na trestní rejstříky a výpisy z katastru,“ poznamenala Ivana Balcarová.

Přestože ve Vrchlabí ještě není k dispozici stabilní pracoviště, městští úředníci služby zajišťují už dnes. Stálé pracoviště vznikne během následujících týdnů v prostorách radnice vedle infocentra. Czech POINT ocení zejména obyvatelé menších obcí. Příkladem je třeba Černý Důl, který se letos rovněž zapojil do projektu. Od února začnou administrativní služby poskytovat i na jilemnické radnici.