Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál má výrazně ulevit a zrychlit styk s úřady při zajišťování základních výpisů. Referenti jednotlivých pracovišť zájemcům poskytují výpisy z obchodního či živnostenského rejstříku, katastru nemovitostí a nově také z rejstříku trestů. Do budoucna se uvažuje o rozšíření poskytovaných služeb.

V Trutnově všechny služby zajišťují od začátku ledna pracovníci inforecepce. Za výpis z rejstříku trestů tu lidé zaplatí 50 korun. Údaje z katastru nemovitostí a obchodního rejstříku stojí 100 korun za první a 50 korun za každou další stranu. Výpis z živnostenského rejstříku přijde na 15 korun. Také Městský úřad ve Svobodě nad Úpou už výhody systému Czech POINT plně uplatňuje v praxi. „Občané se zaměřují hlavně na trestní rejstříky a výpisy z katastru,“ vysvětlila Ivana Balcarová.

V Úpici mohou lidé ověřené výpisy získat vždy v úřední dny na městském úřadu. Obchodní a živnostenský rejstřík v kanceláři matriky a výpis z katastrálního úřadu v kanceláři stavebního odboru. Úhrada za vyhotovený výpis je stanovena podle platných sazebníků. Ve Vrchlabí má agendu na starosti referent na speciálně vyčleněném pracovšti v prostorách nové radnice na náměstí T.G. Masaryka. Služba od počátku letošního roku rovněž funguje třeba v Hostinném, Jilemnici nebo Harrachově.

Czech POINT už zdaleka není jen záležitostí měst, celostátní projekt stále více proniká do menších obcí. Potřebné výpisy z centrálních registrů tak lidé dnes mohou získat v Bílé Třemešné, Čermné, Horním Maršově, Mladých Bukách, Rudníku nebo v Černém Dole. Na Trutnovsku agendu zajišťuje rovná dvacítka úřadů. K projektu se vedle toho připojila i trutnovská pošta. Momentálně je do projektu, který má za úkol zredukovat byrokracii, zapojeno více než 1300 úřadů na území celé České republiky.