Po loňském prašném a horkém úvodním ročníku čekal na soutěžící opačný extrém. Mokrá trať byla s počtem ujetých kol stále rozježděnější a vyžadovala jak velké úsilí jezdců, tak i mechaniků, aby udrželi v náročných podmínkách stroje v provozu.

Na start závodu dorazilo ve čtvrtek odpoledne 33 ze 40 přihlášených posádek. Každá se strojem Jawa s rokem výroby maximálně 1989. Ještě dvě hodiny před koncem časového limitu (pátek 17 hodin) kroužilo po trati přes dvacet týmů. Soutěž byla rozdělena do dvou kategorií: tovární stroje a speciály. „Kritériem je množství povolených úprav. Například u speciálů musí být zachován motor Jawa 50 (kartery) pionýr, pařez nebo mustang. Co bude uvnitř, záleží pak jen na šikovnosti nebo peněžence startujících. V obou kategoriích je pak povolena jedna výměna motoru,“ upřesnil hlavní organizátor Ladislav Jiřička.


Nejlépe si letos v závodě vedli členové Čistecko studenecké dvoutaktní společnosti (ČS2tS). Ve speciálech jejich posádka urazila 116 okruhů, což je 487 kilometrů. Mezi továrními stroji zdolala 96 okruhů, tj. 403 kilometrů.