Sezonně očištěné tržby v maloobchodě bez motoristického segmentu klesly v dubnu o 0,2 procenta. Meziročně se zvýšily o 7,5 procenta. Rozhodující podíl na meziročním přírůstku celkových tržeb měly prodejny ostatního nepotravinářského zboží a prodejny potřeb pro domácnost. Došlo také ke zvýšení tržeb za ubytování a stravování. K celkovému růstu přispěly v dubnu nejvíce specializované prodejny ostatního nepotravinářského zboží a prodejny elektroniky, elektrických přístrojů, stavebnin, nábytku a dalšího zboží pro domácnost.


„Naše firma pociťuje stálý pokles zákazníků. Podíl na růstu tržeb zaznamenávají nejspíš jen některé obchodní řetězce,“ řekl obchodní ředitel Radek Plesl, jehož firma se zabývá především prodejem domácích potřeb. Ceny vzrostly v prodejnách potravin, drogerie, farmaceutického a kosmetického zboží.
„Větší nárůst zákazníků pozorujeme v textilu. Odhaduji, že oproti loňskému roku se tržby zvýšily asi o 5 procent. Naopak u drogerie a kosmetiky žádný nárůst není,“ sdělil David Kubias, manažer textilního oddělení Tesca.
Nárůst tržeb zaznamenal i motoristický segment, kde došlo ke zvýšení o 8,2 procenta. U pohonných hmot došlo k nárůstu o 10,1 procenta.