Od pátku, kdy se objevila první kopie, zaplavily síť desítky dalších, většinou umístěných na veřejných serverech. Odkazy na ně doslova zahltily osobní stránky fanoušků příběhů malého čarodějnického učně, jeho přátel i úhlavního nepřítele a jeho přisluhovačů. „Internet je svobodné médium, a tak nejde šíření i takových informací účinně zabránit,“ vysvětluje Denisa Kera ze Studia nových médií na Filozofické fakultě Karlovy univerzity. „Filmové společnosti se musí naučit nové distribuční kanály využívat a ne je blokovat,“ dodává Kera.


Nelegální kopie jsou natočeny přímo v kině pomocí skrytých kamer, a nejsou tudíž příliš kvalitní. Podle odborníků ale není jisté, zda budou mít tyto kopie nějaký vliv na tržby kin. „Někteří si možná řeknou, že ten film za nic nestojí, a nepůjdou na něj. Jiní si možná naopak řeknou‚ že ten film vypadá slušně a v kině bude vypadat ještě podstatně lépe,“ říká filmový kritik František Fuka a dodává, že filmových pirátů by se studia měla bát tím více, čím horší filmy produkují.