„Nedostatek řidičů je pro nás v současnosti ohromný personální problém,“ říká ředitel Krkonošské automobilové dopravy Vrchlabí (KAD) Martin Skrbek. Šoféři odcházejí za lepšími platy do zahraničí. „Nejsme schopni je až tak dobře zaplatit,“ dodává. Firma, postrádající v osobní dopravě pět řidičů, nabízí zájemcům rekvalifikační kurzy, ale také „loví“ v cizině. V barvách KADu tak jezdí třeba občan slovenské nebo ukrajinské národnosti.


Asi deset šoférů chybí Osnadu, kde nyní pracuje 143 řidičů. Podle personalistky Jaroslavy Vikové firma hledá šoféry zejména pro region Hostinného a Staré Paky. Po posilách se podnik kvůli omezeným domácím možnostem poohlíží i v sousedním Polsku. „Neustále sháníme hlavně kvalitní řidiče. Úroveň šoférů u nás je ale všeobecně špatná,“ přiznává rovněž šéf Trutnovské automobilové dopravy (TAD) Michal Burkert, že dobrý řidič je dnes žádané „zboží“.