V současnosti existují projekty či úvahy, které si kladou za cíl neuspokojivou situaci v nejvíce zatížených oblastech alespoň částečně vyřešit.

Například v Trutnově je parkovacích míst s přibývajícími vozy stále nedostatek. To si na radnici velmi dobře uvědomují. Proto do stěžejních investičních akcí, které se zde na další roky plánují, jsou zahrnuta dvě podzemní parkoviště. Jedno by mělo vzniknout pod plánovaným obchodním centrem u autobusového nádraží s celkovým počtem 165 parkovacích míst. Alespoň takovou podmínku si město určilo pro irského investora tohoto odbavovacího terminálu. Svá stanoviště tam mají nalézt i autobusy. Druhé podzemní parkoviště vyroste pod budovou připravovaného trutnovského divadla se zhruba 80 parkovacími mís­ty.

Klíčovou součástí ambiciózního projektu špindlerovské společnosti Skiareál na rozvoj lyžařského areálu je výstavba skiterminálu nedaleko Labské přehrady s třípodlažním parkovacím domem. Ten by měl pojmout přibližně 500 automobilů, což by výrazně snížilo dopravní zatížení v centru vyhledávaného krkonošského centra. Celý projekt je v současnosti ve fázi příprav.

Stovky nových parkovacích míst by mohly vzniknout v Peci pod Sněžkou. Součástí rozsáhlého investičního záměru holandské společnosti Middle Europe Investments, který firma v dubnu veřejnosti představila, je například výstavba dvoupodlažního podzemního parkoviště s kapacitou okolo tří stovek míst. Pokud se radnice s investorem dohodne, stavět se začne v roce 2010 nebo 2011. Společnost chce ve známém turistickém středisku investovat dohromady jednu miliardu korun.

Stranou pozornosti nezůstaly Janské Lázně. Irští investoři z firmy Black Water Properties mají v úmyslu vybudovat veřejné třípodlažní stání pro 605 vozidel a nekryté parkoviště pro 120 aut na pozemcích pod lanovkou.

Parkovací dům by v budoucnu mohl vyrůst také ve třináctitisícovém Vrchlabí. Poté, co soukromý investor odstoupil od záměru vybudovat namístě někdejší škodovácké továrny vedle zimního stadionu akvapark, radnice uvažuje, co s tímto objektem dál. Město jej v roce 2005 za 14 milionů korun koupilo od společnosti Škoda Auto. „Jednou z možností, jak využít část areálu, je parkování, například formou parkovacího domu. K zajištění údajů probíhá ve Vrchlabí analýza dopravy. Jednou z dalších možností je prodej za nejvýhodnější cenu,“ uvedl například před časem pro městský časopis Puls starosta Jan Sobotka. Výsledky dopravní studie mají být k dispozici přibližně v pololetí letošního roku.

Problémy s parkováním mají také návštěvníci i obyvatelé Dvora Králové. Zatímco v jiných městech se nová parkoviště budují, tady došlo v posledních letech k výraznému snížení míst pro auta. Při rekonstrukci Hankova náměstí nahradil prašný povrch kvalitnější z dlaždic. Zároveň ale bylo třeba o více než polovinu omezit počet stání. Náhradou se měla stát úprava ulic Roose〜veltova a Preslova, kde měla vzniknout nová parkovací místa. Dosud se tak ale nestalo. Uvažovalo se rovněž o vybudování záchytného parkoviště na místě bývalých uhelných skladů nebo místo budovy odborného učiliště na Slovanech. Jeden z plánů počítal také se stavbou podzemních garáží nebo parkovacího domu v Husově ulici. Jednalo se ale pouze o návrhy zastupitelů a občanů.