„Nedostali jsme bohužel tolik peněz na krytí prokazatelné ztráty zosobní dopravy, kolik bychom si přáli. Nezbylo nám nic jiného,“ řekl Pavel Matouš zfirmy Oredo, která vKrálovéhradeckém kraji organizuje dopravní obslužnost. „Rušíme ale jen velmi málo vytížené spoje, kterým jezdilo jen kolem pěti či deseti cestujících. Dotkne se to minimálního počtu lidí,“dodal.

Redukci spojů na regionálních tratích si vyžádaly krajské úřady vHradci a Pardubicích, které už na nejztrátovější spoje nechtějí doplácet. „Byla to politická objednávka,“ brání se dopravní inženýři. Například mezi Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí zbyde způvodních 12spojů jenpět!

Jenže se vzhledem ke stavebním pracem omezuje provoz iřady rychlíků na hlavním koridoru. Čtyři dálkové vlaky mezi Prahou a Pardubicemi jsou zcela zrušeny, další dva omezeny. Zkaždoroční březnové úpravy jízdního řádu se tak však stala zásadní změna, jakou cestující nepamatují. Redukce se totiž dotkne většiny nejvytíženějších tratí. Úřady se brání, že při sestavování jízdních řádů před prosincovou změnou snedostatekm peněz nepočítali.