Například fyzicky handicapovaný Miroslav Vaněk upozornil na nedostatek, kterým trpí podle jeho slov nejen on, ale i další lidé v podobné situaci. „Osnado sice zavedlo bezbariérové autobusy, ale veřejně se nedá zjistit, na které linky jsou vlastně nasazovány,“ postěžoval si občan.

Určitou složitost poskytovaných informací přiznal i hlavní dispečer firmy Pavel Mertlík. „Nízkopodlažních autobusů máme devět. Sedm pro linkovou a dva pro městskou hromadnou dopravu. Jejich používání však není přesně dané. Neumíme dopředu odhadnout, který z vozů bude mít například poruchu. Také čerpání pohonných hmot je komplikované. Vzhledem k tomu, že jde o plyn, můžeme tankovat jen v Úpici a Hradci Králové. Systém je tedy nastaven tak, že zájemci si mohou zavolat na informační centra buď v Trutnově a nebo v Peci pod Sněžkou. Tam mají pracovnice na každý den aktualizovaný řád těchto vozů a podají k tomu všechny informace,“ řekl Pavel Mertlík.

Informační centrum v Peci pod Sněžkou je k dispozici denně od 8 do 16 hodin na telefonu 499 736 380, v Trutnově pak ve stejnou dobu, ale jen ve všední dny, na telefonu 499 811 286. „Každý den se na provoz nízkopodlažních vozů ptají dva až tři lidé,“ sdělila pracovnice z Pece pod Sněžkou. „Není v našich silách tuto službu zajistit jinak. Poruchy nelze předvídat,“ dodal Mertlík. Přesto některé spoje s bezbariérovými autobusy téměř stabilní jsou. Například z Trutnova do Náchoda v 8.05, z Trutnova do Úpice ve 12.35 a nebo některé linky do Janských Lázní. „Pokud ovšem nemají zrovna poruchu,“dodal Pavel Mertlík.