Jaký krok plánujete udělat jako první v nové funkci?


 Jako první je důležité znovu otevřít gynekologicko-porodnické oddělení. To je v tuto chvíli nejurgentnější záležitost, kterou se naštěstí daří řešit. Rodičky i pacientky budou přijímány již od počátku příštího týdne.

Kolik lékařů bude zajišťovat provoz na tomto oddělení?

Ze začátku čtyři a myslím, že ještě jeden nebo dva budou časem přijati.


Dobře je zde znám problém permanentního nedostatku zdravotnického i lékařského personálu. Jak ho budete řešit?


I když je tato nemocnice malá, tenhle problém není ojedinělý ani ve větších zařízeních. Zdravotní péči mohou poskytovat pouze specialisté s příslušným vzděláním a praxí. Takových lidí je nedostatek a sehnat je, bývá velmi obtížné. I finanční ohodnocení musí být adekvátní. Důležité je proto vybudovat stabilní jádro odborníků, na kterém se dá stavět. Tímto způsobem bych rád postupoval.


Máte v úmyslu provést nějaké personální změny?


Žádné personální změny v manegmentu v současné době nechystám. Myslím, že po tak krátké době by to nebylo dobré. Jan Gavlák bude mým ekonomickým náměstkem, takže v nemocnici zůstává. Jedinou změnou je vlastně příchod primáře gynekologicko –porodnického oddělení Jana Havlíka.


Jakým směrem chcete tuto nemocnici vést?


Mám už teď spoustu nápadů, ale je to běh na dlouhou trať. Jde i o spolupráci s majiteli.
Mým úkolem je, aby výsledný produkt, kterým je v našem případě lékařská péče, byl co nejlepší a nejkvalitnější . To, co musím řešit já, je v zákulisí a není to vidět.


Co bylo důvodem vašeho odvolání z poslední funkce?


To já vlastně dodnes nevím! Byl jsem obviněn z obcházení zastupitelstva v případu uzavření porodnice v Opočně. To nebyla pravda. Bez jejich vědomí by k takové věci nikdy nemohlo dojít. Jen jsem chtěl upozornit na nedostatek personálu. Možnost řešení jsem už ale nedostal.
Už jste jednal s někým z vedení města?


Zatím ne. Ale určitě brzy starostu navštívím. A nejen jeho. Mým zájmem je, aby nemocnice měla dobré vztahy také s praktickými lékaři i ambulantními specialisty.