To je ze stávajících sto padesáti razantní nárůst. S tímto záměrem souvisí také vybudování více než kilometr dlouhé železniční vlečky, zřízení téměř dvojnásobné odstavné plochy pro hotové vozy a výstavba většího parkoviště pro auta zaměstnanců.
Vrchlabská automobilka má kolem šestnácti set pracovníků. Po rozvoji je naplánováno dalších více než tři tisíce nových pracovních míst. „Pro město je modernizace závodu a zvýšení kapacity výroby bezesporu přínosem. Záleží nám na tom, aby k tomu došlo,“ řekl starosta města Jan Sobotka.
Pokud se tak skutečně stane, rozšíří se závod na plochu dnešního fotbalového stadionu, na pozemky za železniční tratí a do areálu zrušené dětské ozdravovny. Tedy na třiatřicet hektarů.
Vedení automobilky vážné úvahy o rozšíření svého vrchlabského závodu nedávno potvrdilo, bližší podrobnosti teď ale uvést nechce. „Oficiální rozhodnutí o tom, zda se bude továrna ve Vrchlabí rozšiřovat, zatím nepadlo. Produkce je tady v této chvíli zajištěna na nejbližší dva roky a o další modernizaci se jedná,“ sdělil mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý.
Rekonstrukce má začít už v prosinci a skončit v roce 2009.