Ještě do konce března se bude opravovat za částečného omezení provozu, od 1. dubna do 31. října však kvůli pracím most zcela uzavřou.

Přestože stavba vypadá neporušeně, podle slov Niny Ledvinové, tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, je v havarijním stavu. „Jedná se o zatékání a průsak vody a solí do kanálků a do kotevních oblastí přepínací výztuže nosné konstrukce mostu, což by v případě oddalování opravy vedlo k nevratným změnám v únosnosti mostu a v budoucnu k velmi nákladné výměně celé nosné konstrukce,“ uvedla Ledvinová. Na pracovníky pražské firmy, jež most opravuje, tak čeká zvedání konstrukce jednotlivých polí. I z tohoto důvodu dojde k úplné uzavírce pro osobní i nákladní dopravu.

Objízdná trasa pro automobily do výšky 4,6 metru povede ve směru na Mladé Buky okolo čerpací stanice v ulici Vlčická do Horního Starého Města a dále ulicemi Horská a Rýchorská zpět na hlavní komunikaci. Změna se zřejmě dotkne i linkové autobusové dopravy, protože v uzavřeném úseku se nachází zastávka rozcestí Peklo. Co to ale bude znamenat pro cestující, bude ještě upřesněno. Nákladní automobily o vyšší hmotnosti, větší délce a výšce nad 4,6 metru pojedou obousměrně po trase Trutnov – Pilníkov – Chotěvice – Hostinné – Rudník – Mladé Buky.

Oprava mostu přijde zhruba na 69 milionů korun včetně DPH, které půjdou ze státního rozpočtu. Je docela možné, že nakonec nebude jediná.
Podle mluvčí Niny Ledvinové Ředitelství silnic a dálnic plánuje ještě rekonstrukci dalšího mostu ev. číslo 14-070 v Horním Starém Městě v Trutnově. „Je v podobném stavebním stavu a chtěli bychom využít současné uzavírky pro opravu obou těchto mostních objektů, které spolu téměř sousedí. Vše však závisí na případném přidělení finančních prostředků,“ dodala.