Šlo o podpěru s číslem sedmnáct z celkových devatenácti na trase z Růžové hory na Sněžku. Předposlední, osmnáctou podpěru zvýšili specialisté z firmy Snowtech ze Slatiňan za pomoci vrtulníku o 2,7 metru. Podpěru bylo nutné nejprve rozebrat. Nevyhovující spodní díly odnesl vrtulník etecky odvézt, který dopravil ke Sněžce i nové části podpěry. Lano bylo sneseno z kladek a po úpravě podpěr se opět vrátí na své místo.

"Všechny práce vrtulníkem se stihly během čtvrtka. Využili jsme příznivého počasí. Práce na lanovce teď budou pokračovat, provoz bychom chtěli obnovit na víkend od pátku 19. listopadu," náčelník Lanové dráhy Sněžka Jiří Špetla.

Na lanové dráze mezi Růžovou horou a Sněžkou dojde k zrušení podpěry číslo 17 a zvýšení podpěry číslo 18.
Lanovou dráhu Sněžka čeká výrazná změna na trase z Růžové hory. Řeší toalety

"Úpravami docílíme většího přítlaku v úseku, kde je lano vystaveno působení vlivu nárazového větru a tvoření námrazy. Lano pak v důsledku toho v kladkách nechodí úplně přesně a způsobuje jejich poškození," vysvětlil. Plná zimní sezona začne na lanovce na Sněžku 4. prosince. Do té doby bude jezdit pouze o víkendech.

Pracovníci lanovky během podzimní údržby kontrolují lano, zavěšení kabin na laně, ložisek, napínacích zařízení nebo promazání kladek.

Na jízdu lanovkou na Sněžku se tvořily fronty navzdory výraznému zdražení.
Zdražení jízdného přišlo v pravý čas, tvrdí šéf lanovky na Sněžku

Technické změny na lanovce řešilo její vedení s dodavatelem technologie, italskou firmou Leitner, již od prvního roku provozu po spuštění v roce 2014. "Teprve v roce 2019 přistoupil výrobce na provedení úpravy. Mělo k ní dojít už letos na jaře, ale kvůli pandemii to nebylo možné," uvedl Jiří Špetla. Modernizovaná lanová dráha na Sněžku byla postavena v období od 1. září 2011 do 19. prosince 2013. První úsek na Růžovou horu je v provozu od 20. prosince 2013, úsek na Sněžku od 22. února 2014.

Úprava podpěr má stát 1,5 milionu korun. Firma Leitner by měla zaplatit zhruba dvě třetiny nákladů, zbývající část uhradí město, které je vlastníkem lanovky.

V Peci pod Sněžkou na Javoru vznikne po demolici současných vleků nová šestimístná sedačková lanová dráha.
Covid zabrzdil investice. Přesto se chystá nová lanovka v Peci a retenční nádrž