Vybudování nové lávky přijde na necelých 29 milionů korun. Většinu však pokryje dotace 24 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury, kterou město získalo.

Transport dlouhé konstrukce trutnovské lávky začal v pondělí v pozdních večerních hodinách ze Stráže pod Ralskem na Českolipsku. Do Trutnova doputovala v úterý ráno. Vyrobila ji firma Aerolux zabývající se výrobou mostních konstrukcí a protihlukových stěn, které mimo jiné dodávala na dálnici D11 mezi Jaroměří a Hradcem Králové.

Zdroj: Deník/Jan Braun

„První část konstrukce lávky je usazená, nyní se odstraní podpůrné konstrukce pod lávkou, které se na zimu odvezou pryč, a poté se zprovozní silnice Na Struze,“ uvedl David Jelínek, vedoucí odboru rozvoje města. Nová lávka je vyrobená z oceli, má antikorozní nátěr a povrchovou barvu. „Během zimy se práce přeruší. Jakmile to počasí umožní, dovezeme na jaře druhou část konstrukce a dojde ke zkompletování skleněné lávky včetně usazení střechy a skleněných výplní. Počítáme se zhruba dvoutýdenní uzavírkou silnice Na Struze,“ dodal David Jelínek.

Práce na výměně skleněné lávky začaly 1. srpna. Výměnu si vyžádal špatný technický stav. „Lávka se stala významným prvkem pěší a cyklo dopravy v Trutnově. Bohužel zcela dosloužila a už několik let jsme fungovali v nouzovém režimu,“ uvedl starosta Trutnova Michal Rosa.