Pracovníci Svazku měst a obcí Krkonoše i zdejších infocenter ve stánku Královéhradeckého kraje, jemuž stejně jako loni dominovala Sněžka a lyžař na lanovce, návštěvníkům nabízeli nejen propagační materiály, ale také originální produkty, například vánoční ozdoby z Poniklé.

„Ukazuje se, že veletrhy, kde jsou zástupci z celé republiky, mají svůj smysl. Pro nás je důležité se prezentovat jak vůči širší veřejnosti, tak vůči odborné veřejnosti, aby se na Krkonoše nezapomnělo. Je zřejmé, že v rámci Královéhradeckého kraje i jiných regionů konkurence nespí, že nelze usnout na vavřínech a těžit jen z historických pozic, které Krkonoše pro cestovní ruch mají,“ uvedl ředitel svazku Michal Vávra. To se týká třeba nabídky běžeckého lyžování. Okolní regiony, Jizerské a Orlické hory, podle Vávry představují pro nejvyšší české hory velkou konkurenci.

Na největší tuzemské přehlídce cestovního ruchu bylo letos bohatě zastoupeno také Podzvičinsko. Kromě tradičních vystavovatelů, jako jsou města Dvůr Králové nad Labem a Hořice, Anenské slatinné lázně nebo Zoologická zahrada Dvůr Králové, sdružení Podzvičinsko společně s Místní akční skupinou Podchlumí již druhým rokem prezentovaly značku Podkrkonoší regionální produkt.

Své umění návštěvníkům předváděly studentky Střední průmyslové školy kamenické a sochařské z Hořic. Region v moravské metropoli vůbec poprvé představil zpravodaj MAS Podchlumí, velkým lákadlem pak tradičně byla cykloturistika. „Největší návštěvnost se ale koncentrovala kolem stánku Podkrkonoší regionální produkt®, kde byly k dostání hořické trubičky a pivo Tambor,“ informovala Ludmila Škvrnová ze sdružení Podzvičinsko.