To však rozhodně vyvrací Jaroslav Kadlec ze společnosti Korid LK, která s projektem IDOL, jenž je nejvýznamnější aplikací multifunkční Opuscard, přišla.
„Na rozdíl od pražské karty je liberecká Opuscard výrazně levnější a držitelům poskytuje podstatně více funkcionalit. Například v celém systému je provozováno přibližně 1432 zařízení, která umožňují pracovat s bezkontaktní čipovou kartou Opuscard,“ uvádí Jaroslav Kadlec.

Navíc Opuscard může držitel využívat nejenom v dopravě, ale například i jako docházkový a evidenční systém v různých krajských a městských institucích a školách. Navíc je díky ní možné čerpat i slevy. Aktuálně vzhledem k počasí například desetiprocentní slevy na časové jízdné ve skiareálu Ještěd.
„Cena za kartu odpovídá výsledné funkcionalitě systému a je mnohem nižší než za pražskou kartu,“ upozornil Kadlec.

Do 1. ledna letošního roku si krajskou Opencard pořídilo nebo nechalo přeinstalovat software na Liberecké městské kartě 56 945 lidí. Toto číslo odpovídá plánu, jaký na začátku projektu společnost Korid LK měla.

A jaké ohlasy uživatelů karet se ke Koridu dostaly? „Většina ohlasů cestujících je kladná, cestující si pochvalují zejména výhodné sedmi a třicetidenní jízdenky. Připomínky nespokojených uživatelů IDOL většinou pramení z nepochopení poměrně obsáhlého tarifního systému, po vysvětlení je většina připomínek a námětů shledána jako neopodstatněná,“ uvedl Jaroslav Kadlec.

I on však uznává, že systém není naprosto dokonalý a připouští chybu, která se vloudila. „Jednou z chybiček je trochu vyšší cena pro cestující na hranici tarifních zón, tento problém by měl být do budoucna vyřešen jízdenkou na krátkou vzdálenost,“ doplnil. Navíc podle jeho informací budou letos pokračovat složitá jednání s ministerstvem dopravy a Českými drahami o zapojení rychlíků na území kraje do tarifního systému a s ČD dále o tom, aby bylo možné nakupovat elektronické jízdenky přímo ve vlacích