V době covidu rovněž zafungoval cyklus webinářů Učitelé sobě nebo iniciativa Covidu to osladíme. Zástupci MAS Království - Jestřebí hory představili v trutnovském Uffu projekt, který se odehrává na území obce s rozšířenou působností (ORP) Trutnov a má přispět ke zvýšení kvality vzdělávání.

Osmašedesát školáků namluvilo a nahrálo 42 audioknih s pohádkovými příběhy známých spisovatelů, spjatých s regionem, například Josefa Čapka, Karla Čapka, Boženy Němcové či Karla Jaromíra Erbena. Dostupné jsou na Youtube kanálu MAS Království - Jestřebí hory. Výzva pojmenovaná Oprašujeme pohádkovou klasiku aneb děti čtou dětem měla velkou odezvu.

"Byli jsme příjemně překvapeni tím, kolik lidí na naši výzvu zareagovalo a věnovalo se četbě a nahrávání pohádkových audioknih," řekl Jan Balcar, ředitel MAS Království - Jestřebí hory se sídlem v Úpici.

"Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že pohádkové audioknihy, natočené školáky, mají široký dopad nejen ve školkách a školách, ale také mezi veřejností. Stačí si je vyhledat přes mobil na webu, kde jsou volně přístupné," pozitivně hodnotila novinku ředitelka organizace trutnovských mateřských škol Vladimíra Priputenová.

Audioknížky vznikaly na ZŠ Úpice-Lány, ZŠ Mraveniště Markoušovice, ZŠ Mládežnická Trutnov, ZŠ Horní Maršov, ZUŠ Trutnov i na ZŠ a MŠ Jana Amose Komenského ve Vlčicích.

Nahraná díla přinášejí školám na Trutnovsku další benefity. Učitelé na nich žákům ukazují správnou výslovnost, melodiku hlasu, tempo řeči nebo užívání pauz. "Projekt mě zaujal a rozhodla jsem se jím zpestřit naši výuku. Nic nemůže nahradit obrazotvornost při čtení, navíc se tato aktivita i dále zúročí v podobě audioknih, ze kterých budou mít radost další děti," uvedla Alena Rodrová, učitelka literárně - dramatického oboru ZUŠ Trutnov.

Kantory v regionu propojil v době zavřených škol projekt Učitelé sobě. "Spolupráce s Místní akční skupinou nabrala v době pandemie obrovské obrátky. Plně se uplatnilo heslo v nouzi poznáš přítele. Vzájemné propojení nám díky MAS Království - Jestřebí hory velmi pomohlo při zvládání distanční výuky. Předávali jsme si zkušenosti a dozvídali se aktuální legaslativní změny i díky zapojení krajského úřadu. Cítili jsme velkou podporu," vyzdvihla Priputenová spolupráci ve složité době, která dostala učitele a děti do nezvyklých situací.