"Pokud vše půjde dobře, chtěli bychom začít letos v dubnu. Jako první se bude stavět parkovací dům. Realizace celého projektu potrvá od začátku výstavby dva roky," řekl Deníku Adam Svačina, obchodní a marketingový manažer Skiareálu Špindlerův Mlýn.
Investorem je společnost Melida, která provozuje Skiareál. Na projektu spolupracuje s městem, které je vlastníkem pozemků, a to nejen v místě parkovišť, ale také pod sjezdovkami a lanovkami.
Objekt centrálního lyžařského terminálu s parkovacím domem vyroste při vjezdu do Špindlerova Mlýna u Labské přehrady. Z něj povedou kabinové lanovky na Medvědín a Pláně. Na Medvědín bude jezdit desetimístná kabinková lanovka, na druhou stranu ke Svatému Petru šestisedačková lanovka s bublinou. Obě lanovky budou mít dolní stanice na střeše parkovacího domu.

Jedna z nových sjezdových tratí povede ve směru z Medvědína v těsné blízkosti nejvíce zastavěné oblasti ve Špindlerově Mlýně, Bedřichova. Skiareál rovněž postaví nový čerpací objekt pro zasněžování, vodu bude čerpat z Labské přehrady.
Díky tomuto mega projektu dojde k propojení stávajících lyžařských systémů Špindlerův Mlýn - Hromovka - Pláně a Špindlerův Mlýn - Medvědín. Horskému středisku přinese vedle rozšíření lyžařských ploch moderní zázemí, kvalitnější služby, komfort pro lyžaře. Parkovací dům v místě nových lanovek na Pláně a Medvědín přispěje k výraznému zklidnění dopravy ve Špindlerově Mlýně.
Mapa s novými sjezdovkami a lanovkami (Projekt etapa 1 a etapa 2) bude mít jeden terminál.
Lanovka pohybující se přes obytnou zónu ve Špindlerově Mlýně má být vybudována se snahou všeobecně šetrného řešení vůči obyvatelům, bude kabinová, s méně stožáry, bez nutné instalace ochranných sítí.

Zastupitelé Špindlerova Mlýna dali zelenou k výstavbě lyžařského a parkovacího Terminálu P1, když odsouhlasili tři smlouvy. Smlouvu o zřízení věcného břemene mezi městem Špindlerův Mlýn a společností Melida, kupní smlouvu sloužící k převodu částí pozemků města, na kterých budou umístěny trvalé stavby - dolní stanice lanovek a patky mostů, a smlouvu o výstavbě, ve které jsou definována práva a povinnosti spojené s výstavbou Terminálu P1 směřující k vymezení dvou jednotek v dané stavbě.

Výstavbu a financování Terminálu P1 zajistí společnost Melida. Město Špindlerův Mlýn do společné investice vstoupí převedením spoluvlastnického podílu na pozemku pod Terminálem P1. Podle smlouvy o výstavbě dojde ke vzniku dvou nebytových jednotek, kdy jednotka číslo 1, obsahující parkoviště o dvou patrech s kapacitou 230 stání, bude převedena do výlučného vlastnictví města ihned po kolaudaci. Město ji díky tomu může komukoliv pronajmout, zatížit zástavním právem, případně i prodat. Kupní cena byla stanovena na 122 milionů Kč.

Cesta ke shodě na trase lyžařského propojení Medvědína a Svatého Petra byla dlážděná řadou jednání s ochránci přírody ze Správy KRNAP a prošla několika úpravami. "Poměrně dlouho nám trvalo, než jsme našli společnou řeč ohledně trasy propojení areálů. Určitý čas jsme se nedokázali shodnout na variantě, vhodné pro skiareál a přijatelné pro ochranu přírody," připustil mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný. "To jsme už překonali. Trasa je definována," dodal.
Město zároveň plánuje výstavbu pěší a cyklo cesty, pro in-line a v zimě pro běžky, vedoucí ze Svatého Petra k Labské přehradě, s využitím nové lávky terminálu přes Labe.
