Potrubí je uloženo většinou pod chodníky, proto je museli dělníci uzavřít a rozkopat. Zároveň bylo třeba uzavřít i některé komunikace. Dotklo se to především kruhového objezdu směrem na vlakové nádraží. Tady došlo k zjednosměrnění silnice od objezdu po křižovatku ulic Raisova a 28. října, uzavřena byla i Dvořákova ulice.

Dlouhé fronty díky zúžené vozovce

Včera odpoledne se v této části města začala situace vracet k normálu. Tedy, co se týče značení. Doprava byla na〜opak velice komplikovaná. Přestože již bylo možné jezdit v ulici 28. října obousměrně, na několika místech zůstala vozovka volná pouze pro jedno auto. Často se tak tvořily z obou stran fronty, auta musela couvat. Především mezi druhou a třetí hodinou odpolední stála vozidla v kolonách o délce stovek metrů od autobusového nádraží až za restauraci U Lubinů. Později se situace uklidnila.

Také na hlavním tahu městem, na ulici 17. listopadu, musí počítat řidiči s omezením provozu, protože po silnici se pohybují těžké stavební stroje. Včera také montovali pracovníci dodavatelských firem potrubí na mostě Jana Opletala, kde tak stála těžká technika. Omezení čekají i na chodce. Těm ale situaci komplikuje například chybějící chodník naproti firmě Karsit.

Občané oceňují, že se na stavbě pracuje celý týden, i v době státních svátků.

Řidiči musí dávat zvýšený pozor

Naopak připomínky se objevily především ke značení. „Nevěděl jsem vůbec, že tu nějaké dopravní omezení je, dokud jsem do toho nevjel. Asi bych tu očekával nějakou informační tabuli, jak je běžné,“ uvedl řidič Petr Nemarka z Hradce Králové. Podivoval se také, že informace o uzavírce nenašel v žádném dopravním zpravodajství.

Každý den se situace mění, protože se rozšiřuje zábor chodníků směrem k centru i k nádraží. Řidiči a chodci by proto měli věnovat zvýšenou pozornost informačním značkám i dění na silnici a chodnících. Stavební stroje při práci totiž často zasahují svými částmi do vozovky. Proto by měli řidiči dodržovat přikázanou rychlost, aby mohli včas reagovat.

Jak uvádí investor, kterým je společnost ČEZ, vlastník teplárny, budou práce pokračovat další dva roky. Poslední dva kroky, zemní práce a likvidace parovodu do zoologické zahrady, má proběhnout v roce 2012.