Radnice chce ale náhradu škody vymáhat po firmě, která pro město veřejnou soutěž organizovala. ČTK o tom informovala starostka Hana Maierová. Radnice chce zároveň jednat o ukončení smlouvy s vítězem soutěže – firmou Euromont Group, která měla stavbu za 75 milionů korun dodat.

Turnov podle ÚOHS porušil základní zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. Hodnotící komise totiž poskytla čtyřem uchazečům – SaM silnice a mosty, COLAS CZ, Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a Metrostav dodatečnou lhůtu deseti pracovních dnů k předložení odpovídající bankovní záruky. V případě dalšího uchazeče BAK stavební společnost však postupovala jinak. Hodnotící komise tím, že nevyřadila nabídky uchazečů, kteří nesplňovali požadavky zadavatele ve vztahu k bankovní záruce, porušila podle antimonopolního úřadu zákon.

Výstavbu dopravního uzlu, který by zajistil propojení železniční a autobusové dopravy, připravovali v patnáctitisícovém Turnově od roku 2004. Projekt byl rozdělen do dvou etap. První zahrnuje výstavbu autobusového nádraží v sousedství železničního nádraží, výstavbu sítí a komunikací včetně vjezdů do Nádražní ulice. Realizace projektu včetně výkupu pozemků přijde na bezmála 100 milionů korun. Druhá etapa, která zahrnuje rekonstrukci nádraží Českých drah, bude stát podle odhadů dalších zhruba 50 milionů korun.

Práce na první etapě začaly podle Maierové na jaře archeologickým průzkumem. Na ně pak navázaly práce na přípravě stavby. „Už v srpnu jsme ale stavbu zastavili, protože jsme čekali na definitivní rozhodnutí antimonopolního úřadu,“ řekla starostka. Vedení radnice už také podle ní s předstihem začalo jednat s dodavatelem stavby o řešení celé situace. „V současné době vyčíslujeme náklady na již provedené práce,“ poznamenala Maierová. Už v příštím týdnu by měla městská rada projednat návrh na vyhlášení nového výběrového řízení. „Stavba je z velké části spolufinancována z evropských fondů, abychom o dotaci nepřišli, musí být hotova do konce příštího roku,“ dodala Maierová.