Podle ředitele špindlerovských hotelů společnosti Horstav hotel Martina Kubíčka zaznamenali v krkonošských zařízeních oproti loňsku až devadesátiprocentní propad turistů z Německa a Holandska: „Tato skutečnost se již potvrdila během zimní sezony, léto je však ještě horší.“ Poptávka domácích klientů je naproti tomu s minulým rokem srovnatelná. „Je ale pravda, že vyžadují ubytování včetně polopenze a pokud možno s něčím navíc, například s volnou vstupenkou do Aqua centra či volnou jízdou na letní bobové dráze a podobně,“ dodává Kubíček.

Menší zájem klientů o pobyty potvrzuje i Milan Pavelka, marketingový ředitel společnosti Orea Hotels. Řetězec provozuje čtyřhvězdičkové hotely mimo jiné ve Špindlerově Mlýně a Harrachově. „Důsledkem všeobecně známých příčin, které ovlivňují celou ekonomiku, ale dochází také ke zvyšování poptávky na tuzemském trhu, a to po krátkodobých pobytech a rodinné dovolené, která je nejen díky cenové dostupnosti na rozdíl od zahraniční stále více aktuální,“ tvrdí Pavelka.

Češi podle něj v poslední době dávají před zahraničními „experimenty“ přednost známému prostředí. „Navíc zjišťují, že si mohou ve zvýhodněných nabídkách a balíčcích vybrat dovolenou nesrovnatelně levnější než v zahraničí,“ doplňuje marketingový šéf největšího hotelového řetězce v zemi.

Trend posledních měsíců v úbytku klientely stejně tak zaznamenávají krkonošská infocentra. „Celkově k nám chodí méně zahraničních turistů,“ říká Mirka Chaloupská z informačního střediska Flora v Benecku. Méně cizinců a naopak více tuzemských návštěvníků než v minulosti rovněž potvrzuje harrachovské informační centrum.