Patří k nejatraktivnějším turistickým lokalitám České republiky, přesto se Krkonoše bez soustavné propagace neobejdou. Zejména konec zimy a začátek jara je každoročně věnovaný veletrhům a tam zástupci regionu nesmějí a nechtějí chybět. Na polské straně hor jsou v úplně stejné situaci, proto se lidé z Krkonoš – svazku měst a obcí s partnerem z Jelení Hory setkávají ve společném expozičním stánku.

V Čechách i Polsku

„Je zřejmé, že lidé jsou informovaní a další nové zajímavosti hledají. Hodně z nich například znalo novou míru nejvyšší hory Čech, nepletli se a uváděli 1603 metrů," upozornila Klára Hančová po účasti na pražském veletrhu Holiday World, který též využili k menší anketě. „Výčet, na čem u nás na horách jezdili, byl také celkem bohatý a pozitivně hodnotili informace z českých i polských Krkonoš na jednom pultě. Je vidět, že polské Krkonoše lákají, ale povědomí o nich je zatím slabší."

Až 13 tisíc návštěvníků prošlo historickou halou Stulecie při veletrhu cestovního tuchu MTT Wroclaw. „Ve společném stánku jsme nabízeli propagační materiály lyžařských středisek, cyklotrasy v Krkonoších včetně cyklobusů, o které byl neobyčejný zájem. Časté dotazy byly na ubytovací možnosti. Prezentace v Polsku byla první pozvánkou na nadcházející letní sezonu v Krkonoších," připomněla Miroslava Chaloupská.

Velký prostor získaly Krkonoše na veletrhu Infotour a cykloturistika v Hradci Králové. „To umožnilo reprezentativní publicitu propagačních materiálů. Královéhradečtí se zajímali o cykloturistiku a turistiku, nejvyšší české hory jsou totiž častým cílem jejich víkendových a dovolenkových cest. Často poptávali podrobnosti o polském Údolí paláců a zahrad a dalších místech na sousední straně," dodala Chaloupská ze svazku měst a obcí Krkonoše.

Cykloturistika jede

Zkušenosti si před sezónou vyměňují i sami odborní pracovníci v cestovním ruchu. Například na seminářích v pražském hotelu Jalta. „Na přednášky chodí stále stejní lidé, kteří se však aktivně zajímají. A tak doufáme, že nové poznatky používají při své průvodcovské práci či při sestavování výletů cestovních kanceláří do Krkonoš," všimla si jedna z přednášejících, Klára Hančová.

Velký boom v posledních letech zažívá cykloturistika a tak prezentace Krkonoš nemohla chybět na 6. ročníku veletrhu For Bikes v Praze. „Na stále více navštěvované akci jsme vystavovali ve stánku Libereckého kraje spolu s regiony Český ráj, Jizerské hory a Českolipsko. Největší zájem byl o materiály s mapami a doporučenými výlety," potvrdil Radek Vich.