Lví důl je jedno z nejkrásnějších míst v Krkonoších, jakých dnes již mnoho nenajdete. Výlet je možno absolvovat na kole nebo i pěšky. Trasa má tvar smyčky, vede částečně po silnici druhé a třetí .třídy a částečně po asfaltové komunikaci, určené lesní správě KRNAP za účelem těžby dřeva. Ta není značena jako cyklotrasa, ale cyklisté i pěší turisté jsou na ní tolerováni.

Cesta začíná u Spáleného Mlýna, na druhém mostě přes řeku odbočte doleva. Nejprve stoupáte podél Jeleního potoka asi 7 kilometrů, průměrné stoupání je 13%, po dosažení mety 1050 metrů nad mořem se vám otevře nádherný pohled na českou nejvyšší horu Sněžku. Horní část trasy vede nad pasekou a zároveň chráněnou rezervací – Šímovy chalupy, dodnes bez elektrického proudu. Odtud uvidíte na protějším svahu bíle zářící Pěnkavčí cestu, která vede také od Spáleného Mlýna a míří téměř k Portášovým Boudám. Poté pokračujte po asfaltové komunikaci na hlavní silnici. Po ní se vydejte doleva nahoru, dovede vás přímo na Pomezní Boudy. Zpět do Spáleného Mlýna se dostanete po červeně vyznačené cestě kolem Nových Domků nebo po žluté údolím Černé vody.

Cyklotrasa na Jelenku pod Sněžkou v délce 4,5 kilometru, vedoucí po žluté turistické značce, byla otevřena pro cyklisty ve zkušebním provozu a bude přístupná do 30. června 2012. Cyklostezkou dojedete až na Jelenku, poslední zastávku před dobytím vrcholu Sněžky na trase z Malé Úpy. Absolvované stoupání patří mezi nejpříkřejší v celých Krkonoších i celé republice.

Okruh okolo Kraví hory v délce 4 kilometry je určen pro malé cyklisty a rodiny s dětmi. Profil trasy je opravdu jen mírně zvlněný, a tak ho ujedete za zhruba hodinu. Vrstevnice kolem Kraví hory začíná i končí v Dolní Malé Úpě.

Cyklookruh Emina cesta navazuje na historicky oblíbenou lesní spojku. V délce 4,5 kilometru vede od Spáleného mlýna směrem na Horní Maršov. Většina trasy vede lesem s vodními strouhami, ale nabízí také krásné výhledy do Podkrkonoší. Emina cesta končí pod Starou horou.