Když se totiž stavbaři pustili do prvního úseku k Dívčím lávkám, zjistili, že pod povrchovým asfaltem jsou kamenné kostky, tedy kočičí hlavy. „Tam, kde se nacházejí, nešlo provést recyklaci povrchu za studena, jak se podle projektu počítalo," konstatoval starosta Vladimír Staruch. Stroj, který drtí spodní povrch, si totiž s kostkami neporadí. „Už jsme se rozhodli, že ty kostky vyndávat nebudeme. Jsou navíc uloženy v užším rozměru, než je plánovaná šíře komunikace. Zvítězila změna technologie," řekl včera Vladimír Staruch. V horní části silnici zase pro změnu lemovala jen jedna vrstva kostek. A ty bylo nutné vysbírat.

Veškeré změny projektu znamenají navýšení nákladů. Činí to dohromady přes 18 tisíc eur bez DPH. „Zastupitelstvo kvůli změnám odsouhlasilo dodatek, kontrolor projektu nám je též schválil, takže je snad vše administrativně v pořádku," ujišťoval starosta.

Sondy provedli jen 
v místech zatížení

Město necítí za vzniklé problémy odpovědnost. V souvislosti s přípravou projektu, na který získal Špindlerův Mlýn dotaci z Evropské unie, byly podle slov Vladimíra Starucha prováděny v komunikaci před zahájením stavby sondy. Bohužel však ne všude, ale pouze v místech silnice, kde je největší zatížení od projíždějících aut a autobusů.

„S komplikacemi jsme si uspokojivě poradili, na silnici se stále pilně pracuje, asfaltové povrchy stavbaři již pokládají a připravují se závěrečné práce," informoval starosta Staruch. Termín dokončení k 31. říjnu podle něj není ohrožen.

Součástí zmíněných vícenákladů je také neplánovaný přesun některých rostlin od silnice do jiných lokalit. „Tento zákrok si vyžádali ochranáři přírody. Bylo to několik desítek rostlin," doplnil Vladimír Staruch. Připomeňme, že nyní opravované úseky horské silnice na Špindlerovku doplní rekonstrukci z roku 2006. K ní dali před lety podnět hasiči ze Špindlerova Mlýna a Podgořiny, kteří na krkonošském hřebeni společně cvičí zásahy. „Velký podíl měl požár Špindlerovky. Ukázalo se, že komunikace je životně důležitým tahem," připomněl tehdy dnes už bývalý starosta Oldřich Šimek. V současné době už se po komunikaci omezeně jezdí, v inkriminovaných úsecích je doprava řízena semafory.