„Čísla v letošním roce budou nejspíš podobná. Jedná se především o obyčejné balíky. Prioritních zásilek se podařila doručit většina," vysvětlil ředitel odboru komunikace České Pošty Ivo Mravinac. Podle něho prioritní zásilky využívá například většina internetových obchodů.
Pokud jste přeci jen dárek do Vánoc neobdrželi a prodejce sliboval opak, pošlete mu zásilku zpět. „Pokud má zákazník potvrzení, že zboží mělo být dodáno do daného dne, má právo na vrácení zboží. Všeobecně je známo, že zákazník může zboží koupené přes internet vrátit do čtrnácti dní," řekla zástupkyně ředitele České obchodní inspekce v Libereckém a Ústeckém kraji Marcela Kohoutková.
Přesto, že pošta u některých zásilek slibuje doručení do druhého dne, malé opoždění dodání před Vánoci podle Ivo Mravinace klienti očekávají a raději objednávají dárky s předstihem.
„Přesto, že je oznámeno doručení zásilky do druhého dne, ne vždy se podaří balíček dodat. Zákazníky před možným zpožděním informujeme. Pokud se zásilku nepodaří do druhého dne doručit, peníze přesto nevracíme," doplnil Ivo Mravinac.
Podle České pošty začal na třídírnách vánoční nápor už během října a vyvrcholil v druhé polovině prosince.