Zatímco Náchod, Nová Paka nebo Úlibice na Jičínsku marně volají po městských obchvatech, lidé na Trutnovsku se upínají k výstavbě dálnice. Má ulevit dopravě nejen na rozbitých cestách nižších tříd, ale i provozu v městech a obcích.

„Pro region je připravovaná dálnice významnou stavbou. Je šancí na rozvoj a propojení s okolním světem. Přinese nám pohodlné propojení na západ, ale i cestu na východ. Právě tam jsou atraktivní trhy, které se budou rozvíjet, a které pro místní firmy budou dostupnější,“ myslí si starosta Trutnova a poslanec Ivan Adamec.

Ilustrační foto
Vizualizace dálnice přes Trutnov: Poříčí přetne vysoký most

Budování dálniční sítě v České republice ale obecně brzdí papírování. Na trase D11 letos silničáři s velkou pompou otevírali pouhé tři kilometry, které dálnici definitivně dovedly do krajského města.

Trutnovsko má ve směru od Jaroměře na Královec protkat 40 kilometrů dálničních cest. Jejich součástí jsou vysoké a dlouhé mosty, ale i tunely.

Podle nejnovějších a nejoptimističtějších odhadů by do Trutnova měla dálnice od Hradce Králové i od polské strany dorazit v letech 2023 a 2024.

K reálným termínům dostavby se ve Dvoře Králové, po jednání se svým polským protějškem, v červenci vyjádřil i ministr dopravy Dan Ťok. V roce 2023 by měli na hranici dovézt dálnici Poláci, přáním Ťoka byl tehdy maximálně tříletý skluz.

Ke kompletnímu dokončení dálnice D11 od Hradce Králové k hranicím zbývá dostavět celkem 65 kilometrů v úsecích Smiřice, Jaroměř a Trutnov. Zatímco u krajského města probíhá archeologický průzkum, ostatní části čekají na vyřízení papírových podkladů. Dokončení dálnice má stát 35 miliard korun.

Zbývající úseky dálnice D11

Hradec Králové - Smiřice

15,460 km

Zprovoznění: 2021

Náklady: 4,874 mld. korun

 

Smiřice - Jaroměř

7,390 km

Zprovoznění: 2021

Náklady: 2,413 mld korun

 

Jaroměř - Trutnov

19,630 km

Zprovoznění: 2024

Náklady: 11,622 mld korun

 

Trutnov - státní hranice

21,280 km

Zprovoznění: 2023

Náklady: 14,421 mld. korun

* předpokládané termíny a ceny