Valná část z nich poté neváhá, opět sednou na kolo a pokračují v jízdě. Nehazardují však jen se svým životem, nýbrž i s obsahem vlastní portmonky.

„Mastné" pokuty

Oboje, tedy risk s vlastním životem a hrozbu mastné pokuty, zažil první zářijový den například šestatřicetiletý muž z Náchodska.

V odpoledních hodinách jel na kole ve směru od Jetřichova na Olivětín. Vlivem alkoholu se zřejmě plně nevěnoval řízení, vjel na okraj vozovky a narazil do přenosné dopravní značky. Spadl z kola a zranil se. „První pomoc mu poskytl projíždějící řidič, který zavolal lékaře. Na místě byli přítomni také policisté, kteří u cyklisty naměřili při opakované zkoušce 2,69 promile alkoholu v dechu," řekla tisková mluvčí krajských policistů Lenka Burýšková.

Dodala, že muži, který byl po karambolu odvezen do nemocnice, hrozí ve správním řízení pokuta od pětadvaceti do padesáti tisíc korun.

Kdyby nadýchal do jednoho promile, hrozila by mu sankce do dvaceti tisíc korun. „Opilého cyklistu nemohou policisté na místě řešit blokovou pokutou. Jeho přestupek tak řeší ve správním řízení," uvedla Burýšková.

Opilec za řídítky má při pozitivním testu jednu jistotu: policisté mu také nemohou zadržet řidičský průkaz, či mu strhnout z tohoto oprávnění body. „Případné body při postihování účastníků silničního provozu jsou v kompetenci příslušného úřadu, nikoliv policie, " uvedla mluvčí. Může nastat i situace, kdy bude cyklista natolik opilý, že ohrozí život či zdraví osob nebo způsobí značnou škodu na majetku.

V takové situaci mohou policisté po zvážení všech okolností nezodpovědné jednání cyklisty kvalifikovat jako trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky. V tomto případě hrozí hříšníkovi až tříletý trest.