„Podobných setkání by mělo být v průběhu dvou let zhruba pět. Vše je cíleno na zvýšení povědomí o možnostech a nabídce celého turistického regionu Český ráj. Pracovníci informačních center se s dotazy na nabídku v různých částech regionu setkávají prakticky každý den. Je třeba dobře a rychle zareagovat a zájemcům nabídnout další možnosti kam se podívat, co navštívit. Turisté pak zůstanou v regionu déle a jsou nasměrováni i do méně známých lokalit,“ přiblížila projekt Pavla Bičíková, manažerka Sdružení Český ráj.
Při prvním setkání zhruba dvě desítky pracovníků infocenter putovaly Lomnickem a Novopackem. Pracovníci informačních center se seznámili s geologicky zajímavými lokalitami, lidovou architekturou, regionálními produkty nebo sakrálními památkami. Jejich cesta vedla konkrétně do vyhlášené čtvrti Karlov v Lomnici nad Popelkou, kde najdete unikátní roubené stavby, účastníci navštívili i zdejší muzeum a v lyžařském areálu v Popelkách vylezli na vyhlídkový ochoz na skokanském můstku K-70.
Další cesta je přivedla na Kumburk a do Nové Paky, kde se seznámili s dalšími pamětihodnostmi města (dřevěný řecko-katolický kostelík, Klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie). Dále pracovníci infocenter navštívili dva držitele značky Regionální produkt Český ráj – pivovar Nová Paka a chráněnou dílnu „o.s. Sportem proti bariérám - Český Ráj“. Poslední zastávkou byla Stará Paka, resp. prohlídka fjordského hřebčína, kde mají největší stádo Norských fjordů v České republice. Pracovníci infocenter si prohlédli také známou a geologicky zajímavou lokalitu v lomu Hvězda.
Hana Ledabylová