Dvě stě milionů korun stál v loňském roce preventivní program Zdravotní pojišťovnu Ministerstva vnitra ČR (ZPMVČR). Ta kromě obvyklých příspěvků na rovnátka či rehabilitace klienty vábí i slevami na služby luxusního kadeřnického studia či oděvy z dílny renomované návrhářky. Stačí se pouze stát členem Klubu pojištěnců.

„Když nás osloví nějaká firma, která by s námi chtěla spolupracovat, a její služby nebo produkty nejsou v rozporu s našimi pravidly, nemáme důvod ji odmítnout. Proč bychom našim klientkám nemohli nabídnout slevu na kadeřnické služby?“ uvedla mluvčí ZPMVČR Hana Kadečková.

Největší pojišťovna v republice, VZP, vydala ke konci letošního listopadu na příspěvcích pro 366 tisíc pojištěnců téměř 204 miliony korun. V roce 2007 to bylo necelých 58 milionů pro 136 tisíc klientů.

Přestože podle čísel zájem lidí o bonusy pojišťoven stoupá, řada o nich ještě nikdy neslyšela.

„Byla jsem překvapená, když mi moje matka řekla, že synovi by pojišťovna připlatila pětistovku na lyžařskou helmu. Na chodníku ty peníze nenajdu,“ uvedla Ivana Sedláková z Pardubic.

„Když jsme o tom mluvily v práci s kolegyněmi, jedna se mi skoro vysmála. Má totiž kamarádku v lékárně a na účtenky od ní si nechává od pojišťovny proplácet dokonce i dekorativní kosmetiku,“ dodala.